Avatar billede Acidum Nybegynder
06. januar 2010 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Underligt problem! Hjælp gerne hurtigt

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at lille stykke kode som ikke helt fungere for mig.

Kode

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "select * from Brugere where Brugernavn = '" & Session("bruger") & "'"
rs.open sql, conn, 1, 3
    If Rs("Coins")<Request.Form("indsats") then

    Response.Write("<b><font color='red'>Du har ikke Coins nok.</font></b><br>")
                                    Else

    Response.Write("<b><font color='red'>Godkendt</font></b><br>")

        rs.Close
    set rs = nothing

    End if

Koden skal bruges til et lille spil hvor man kan have "Coins" og spille for dem. Denne "if" skal tjekke om man nu også har de "Coins" som man ønsker at spille for. Problemet er bare at uanset om man har dem eller ej så siger den at man ikke har nok.

Men hvis jeg så skifter enten Rs("Coins") eller
Request.Form("indsats") ud med et tal fx 100, så virker det helt som det skal. Har bøvlet med det længe, og ved ærligtalt ikke helt hvad jeg skal skrive på google for at finde et svar på det her.

Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2010 - 16:23 #1
vær sikker på at du sammenligner samme datatyper og ikke mindst en relevant datatype - fx;

If CInt(Rs("Coins")) < Cint(Request.Form("indsats")) Then
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. januar 2010 - 16:26 #2
Kan ikke lige huske vordan det er med variabler i ASP, men du kalder Rs("coins"). Altså stort R og ikke lille r.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. januar 2010 - 16:27 #3
Hov, der forsvandt et h i hvordan, men det er alligevel stumt ;o)
Avatar billede Acidum Nybegynder
06. januar 2010 - 16:30 #4
Jeg bukker pænt og siger mange tak keysersoze ;) Hvis du så også lige kan fortælle mig hvordan man uddeler points herinde få du lige smidt dem efter dig :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2010 - 16:39 #5
jeg skal oprette et svar først - og det får du her :)