Avatar billede beta Nybegynder
16. juli 2001 - 23:47 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Flere mus på samme PC

Er det muligt at sætte et Y-led eller lign. på PS/2 porten, så man kan ha\' flere mus på samme PC ?
Avatar billede engrob Nybegynder
16. juli 2001 - 23:49 #1
Du kan finde en mus til comporten og en til ps/2 og sætte dem til samtidig. Det virker...
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 23:50 #2
Du kan godt sætte en mus i f.eks. USB porten og en i PS2 porten. Så får du vist nok stadig kun en markør men du kan flytte den med begge mus
Avatar billede gba Nybegynder
16. juli 2001 - 23:51 #3
hvad kan man bruge 2 mus på samme tid til
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 23:52 #4
Du kan ved fordel bruge 2 mus på samme tid så din hånd får rørt sig på forsk. måder. altså variation. Det er sundt.

Rent ergonomisk set
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 23:52 #5
Du kan f.eks. have en god spil mus, og en som er god til windows, og skifte dem til formålet
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
16. juli 2001 - 23:53 #6
Jeg ved som Zycho siger, at man kan sætte en en USB mus og en alm. ps2 mus i comp\'n og så virker de som en mus men virker begge. Hvis du har en USB mus og skal formatere er det godt at have en gammel ps2 eller com-ports mus, da USB\'n ikke virker lige efter du har formateret, da WIN ikke understøtter lortet!
Avatar billede makse Nybegynder
16. juli 2001 - 23:56 #7
Du kan godt få en PS/2 musesplitter. Men den er godt nok dyr.
Kig på http://www.danbit.dk/kat2001/1815.phtml
Avatar billede beta Nybegynder
16. juli 2001 - 23:57 #8
De skal selvfølgelig ikke bruges på samme tid, men det for at man kunne ha\' sin trackball, scrollmus, digitizer, osv. sat til, hhv. højre og venstre side.

Begge mine comporte er optaget.
Avatar billede Peter Praktikant
17. juli 2001 - 00:19 #9
du kan bare slutte begge til USB (hvis de da kan det) det virker, jeg har prøvet.