Avatar billede rened Nybegynder
05. januar 2010 - 19:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 64bit til ældre pc

Hej venner

jeg står og skal til at bygge en ny computer efter næsten 6 år med den gamle, men jeg har ikke alle pengene endnu og så overvejede jeg at starte med at købe en ny harddisk og windows7 64bit oem og få det installeret på min gamle Fujitsu-siemens scaleo T ( P4 3,4Ghz, 2Gb ram etc.. ).
Men er det en god idé mht. gammelt hardware og drivere m.m. at installere win7 og så 64bit versionen, jeg regner jo med på et tidspunkt at få noget Core i7 processor, derfor valgte jeg 64bit versionen.
Det skal måske lige nævnes at jeg bruger min pc primært til internet, World of Warcraft og billedbehandling.

Mvh
René
Avatar billede Locodk Nybegynder
05. januar 2010 - 23:47 #1
Jeg ville nok overveje lidt om 64bit er vejen frem for dig så.

Windows 7 fordelene har tidligere været diskuteret her:
http://www.eksperten.dk/spm/895487#reply_7504655

Hvor der også linkes til systemkravene, og hvis du har tænkt dig at starte med harddisk, kunne det nok være en idé at vente med det nye styresystem til du har noget mere cpu kraft.

Jeg ville yderligere nok overveje at nøjes med 32bit. Du kan se lidt på fordele / ulemper her:
http://www.w7forums.com/windows-7-64-bit-vs-32-bit-t484.html

det med ældre hardware kan specielt gi' dig problemer.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. januar 2010 - 07:49 #2
Du får også problemer med at indstalere windows 7 oem på den nye hardware, når den har været indstaleret på din gamle hardware.
Avatar billede rened Nybegynder
07. januar 2010 - 15:41 #3
super tak skal i have, jeg tror jeg holder mig til 32bit versionen og venter med installering til jeg har den nye pc køreklar :)