Avatar billede peterjuul Nybegynder
05. januar 2010 - 17:59 Der er 1 kommentar

Router/modem -> trådløs router -> PC

Jeg har netop fået ny internetudbyder. Denne udbyder har medsendt en router/modem af mærket Zyxel 660H-D1. Denne er dog kun 100mbit og har ikke trådløs mulighed. Ved siden af har jeg nu liggende en Linksys WTN320N, som jeg gerne vil have koblet på. Min plan er at Zyxel'en kun skal bruges som modem, altså tage signalet fra tlf stikket og sende det videre til min Linksys, som så skal stå for "arbejdet" på mit netværk/internettet.

Mit spørgsmål går nu på hvilke funktioner/settings jeg skal ændre for at min Zyxel kun fungere som modem og min Linksys bliver router. Linksys har tidligere været brugt på mit netværk med tilfredsstillende resultat, så jeg vil tro det kun er Zyxel, der skal pilles ved.

Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal begynde med at ændre. Jeg har været i webmodulet på Zyxel, men jeg ved ikke meget om nogen af de muligheder jeg har der.
Avatar billede justrace Novice
05. januar 2010 - 19:05 #1
Det bliver en af de nemme. Sæt kabel fra zyxel i en af portene i linksys, bare IKKE WAN-port på linksys.

Men start med at ændre ip på linksys, så den ikke konflikter med zyxel, og slå dhcp fra på linksys.