Avatar billede aphandersen Juniormester
05. januar 2010 - 11:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sql streng

Hej, jeg har følgende SQL streng:

sql = "Select * FROM Transaktioner WHERE Dato = '" & Datofra & "' ORDER BY Dato, Belob DESC"

Hvor jeg i variablen Datofra (af typen DateTime) har gemt værdien "1-12-2009".

Dim Datofra As DateTime = "1-12-2009"

Her vil jeg gerne have den til at hente alle poster fra den 1-12-2009, men når jeg kører den henter den posterne fra 12-1-2009. Hvad kan der være galt?

Når jeg så kører følgende streng:

sql = "Select * FROM Transaktioner WHERE Dato <= " & Datotil & " ORDER BY Dato, Belob DESC"

Med følgende variabel:

Dim Datotil As DateTime = "31-12-2009"

Kommer den ikke med nogen poster, men der er poster hvor datoen er før 31-12-2009. Hvad kan der være galt her?

Noget helt tredje...skal der være anførselstegn '' før og efter en dato i sådan en sætning. Hvis jeg sætter det ved den sidste sætning kommer den med en fejlmeddelelse.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2010 - 14:46 #1
Brug parameters !
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2010 - 14:46 #2
Avatar billede aphandersen Juniormester
06. januar 2010 - 10:00 #3
Hej Arne! Jeg fik det godt nok til at virke uden brug af parameters, ved at indsætte datoen i formen yyyy-mm-dd, men efter at have læst din artikel har du helt ret. Det er bedre at bruge parameters og det har jeg nu gjort i stedet. Tusind tak for hjælpen (endnu engang). Smider du et svar så får du pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2010 - 14:47 #4
kommer her