Avatar billede peerlarsen Praktikant
05. januar 2010 - 08:34 Der er 2 kommentarer

Er feltet et ID felt

Hejsa.

Jeg har en SQL der ser således ud:

SELECT COLUMN_NAME,data_type FROM INFORMATION_SCHEMA.Columns WHERE TABLE_NAME = '" & strTableName & "' AND (data_type = 'nvarchar' OR data_type = 'ntext' OR data_type = 'int')

Jeg er dog kun interreseret i at få "int" felter ud, hvis det er et ID felt (identity). Nogen der ved hvordan man gør det?

Hilsen Peer
Avatar billede pi-hus Nybegynder
05. januar 2010 - 19:36 #1
Prøv at lave en tabel med et IDENTITY felt og et almindeligt INT felt.

Og så prøv det her SQL, og se om du kan se forskel på de to felter et eller andet sted:

SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.Columns WHERE TABLE_NAME = '[tabelnavn]' AND (data_type = 'int')
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2010 - 20:54 #2
http://weblogs.asp.net/psteele/archive/2003/12/03/41051.aspx
Kommentar nummer 2 på den blog ...

select TABLE_NAME + '.' + COLUMN_NAME, TABLE_NAME
from INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS
where TABLE_SCHEMA = 'dbo'
and COLUMNPROPERTY(object_id(TABLE_NAME), COLUMN_NAME, 'IsIdentity') = 1
order by TABLE_NAME