Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 13:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der galt med dette sqlstatement?

SqlConnection connection = new SqlConnection(GetConnectionString());
SqlCommand sqlCmd = new SqlCommand("INSERT INTO tbl_Entry (TitleOfEntry, EntryURL) VALUES (@TitleOfEntry, @EntryURL)", connection);
sqlCmd.Parameters.Add("@TitleOfEntry", SqlDbType.NVarChar).Value = TextBox1.Text;
sqlCmd.Parameters.Add("@EntryURL", SqlDbType.NVarChar).Value = TextBox2.Text;
connection.Open();
sqlCmd.ExecuteNonQuery();
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2010 - 13:12 #1
og fejlen er?
Avatar billede madand Nybegynder
04. januar 2010 - 13:15 #2
Vi er nød til at vide hvad fejl du får, før vi kan hjælpe dig :)
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 13:17 #3
Den indsætter ingenting i min database! -og den melder ingen fejl..
Avatar billede madand Nybegynder
04. januar 2010 - 13:28 #4
set et breakpoint og debug, for at se hvor fejlen sker.
her er en måde jeg ville sætte det op på (C#)
http://pastebin.com/m7bae5a9b
Så kan du bare rette den til, så den passer til dine input.

men hvis der ingen fejl kommer, så skal du debugge for at se hvorfor der ikke bliver overført noget data.

Håber det hjalp lidt.
Avatar billede madand Nybegynder
04. januar 2010 - 13:31 #5
Ellers kan du ligget det hele ind i en Try, Catch, for at få fat i sqlException
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 13:33 #6
og du har ikke noget Try/Catch som eventuelt fanger din fejl exception som du bare kaster væk ?

Nu er jeg ikke 100% sikker ... men et gæt ...
Skal du ikke have en size med på dine Nvarchar, 3 parameter ?
sqlCmd.Parameters.Add("@EntryURL", SqlDbType.NVarChar, 200).Value = TextBox2.Text;

Men indsætter ingenting som i en tom række uden data eller ?

mvh
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 13:39 #7
madand:
Antager at spørger ingen exceptions får  ... ellers ville det være underligt ikke at have postet den ... men måske at han bare smider den exception væk han eventuelt får ... who knows.

mvh
Avatar billede madand Nybegynder
04. januar 2010 - 13:43 #8
buzzzz:
Ja det kom jeg også til at tænke på efter jeg havde postet det først, så derfor spurgte jeg også til en try/catch..
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 16:37 #9
Får ingen exceptions! ;-)

Prøvede med size og det gav heller ingen resultat. -og nej den indsætter ingenting overhovedet i tabellen. Der er ingen kontakt imellem! -Så er lidt lost!
Avatar billede madand Nybegynder
04. januar 2010 - 16:44 #10
Har du defineret din connectionstring i Web.config?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 16:50 #11
yepper!
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 16:56 #12
Post mere kode ... du gør helt sikkert et eller andet mærkeligt galt som du måske ikke lige tænker over ...

Hvad sker der når du sætter et break point ? Kommer til til din kode ... debug debug debug.

Sikker på det er den rigtige database du kigger i ? og at du måske ikke har 2 med næsten samme struktur ...

mvh
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 16:58 #13
http://nomorepasting.com/

Smid din kode her ... og ikke kun overstående ...

Lyder som om du bruger asp.net

mvh
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 17:07 #14
Break point giver mig heller ingenting..

Kunne man få jer til at lave et lille hurtigt eksempel som virker på jeres com? Som man kunne få lov at studere lidt.

-Er også ret sikker på at det er noget simpelt, som jeg har overset!
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 17:43 #15
jamen det er sådan set min kode:

c#
    public void Button_Click(object sender, EventArgs args)
    {
        try
        {
            SqlConnection connection = new SqlConnection(GetConnectionString());
SqlCommand sqlCmd = new SqlCommand("INSERT INTO tbl_Entry (TitleOfEntry, EntryURL) VALUES (@TitleOfEntry, @EntryURL)", connection);
sqlCmd.Parameters.Add("@TitleOfEntry", SqlDbType.NVarChar).Value = TextBox1.Text;
sqlCmd.Parameters.Add("@EntryURL", SqlDbType.NVarChar).Value = TextBox2.Text;
connection.Open();
sqlCmd.ExecuteNonQuery();
        }
        catch (Exception ex)
        {
            ltlStatus.Text = "Følgende fejl opstod: " + ex.Message;
        }

aspx:

Titel: <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" autocomplete="off" />
<br/>
URL: <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" autocomplete="off" />
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 17:45 #16
Din er ingen sammenhæng mellem din knap og din event ... som jeg kan se ... og hvis du sætter et break point i din kode og du ikke kommer frem til det ... så bliver din event aldrig kaldt ... færdig slut.

Igen ... post nu hele din kode som du siger ikke virker ... vi vil gerne hjælpe, men du gør det meget besværligt ved at holde dele af din kode tilbage for os ...
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 17:57 #17
Fandt ud af det.. Lidt pinligt, men havde glemt onclick="Button_Click" på min knap! ;-/

-Men takker for jeres hjælp! :-)
Avatar billede kongen72 Nybegynder
04. januar 2010 - 17:59 #18
smider du et svar buzzzz! Det var din sidste besked, som gjorde mig opmærksom! :-)
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 18:04 #19
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/1466951/SQL-Server-Performance-Tuning-for-SQL-Server-Developers.htm

Tips for Selecting Non-Clustered Indexes og Tips for Selecting a Clustered Index

På den side ...
Avatar billede Syska Mester
04. januar 2010 - 18:05 #20
pis, forkerte spm det her svar kom i

Men her er svaret.