Avatar billede nezirovski Nybegynder
03. januar 2010 - 11:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP

Hej.. mitt problem er når jeg laver de her så får jeg ikke () antal post udskrevet.
eksempel: Hvis i kigger på PHP så har den (3) men det er kun den som får () ikke de andra.. hved ihvorfor.,. her er min kode.

Categories
PHP(3)
Asp
CSS
Flash
Java
Other

KODE:

<?php
while($row=mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
  echo '<a href="?id='.$row['id'].'">'.$row["link"].'</a>';
  if($row=mysql_fetch_array($anre, MYSQL_ASSOC))
    {
      echo"(".$row['COUNT(l_id)'].")";
    }
    echo"<br>";
}
?>

any ides...
03. januar 2010 - 12:17 #1
Et hurtigt gaet:  kan det vaere raekkefoelgen af dine "s og 's der skal tilpasses?  Jeg ville mene at det skulle vaere echo '<a href="?id='.$row["id"].'">' ikke echo '<a href="?id='.$row['id'].'">'
Avatar billede wanze Nybegynder
04. januar 2010 - 00:56 #2
Så vidt jeg kan se stiller er du et kriterium op om, at $row=mysql_fetch_array($anre, MYSQL_ASSOC) skal indeholde noget, hvilket den jo ikke gør ved de andre sprog.

Prøv med

<?php
while($row=mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
  echo '<a href="?id='.$row['id'].'">'.$row["link"].'</a>';
  $row=mysql_fetch_array($anre, MYSQL_ASSOC)
  echo"(".$row['COUNT(l_id)'].")";
  echo"<br>";
}
?>
Avatar billede nezirovski Nybegynder
04. januar 2010 - 04:48 #3
Skal nok prøve det når jegkommer hjem... er i sverige lige nu.

Jeg er ny til php :P så min kod er bare noget jeg prøver så =) men kigger lige på det imån =)  tack tack for svarne
Avatar billede nezirovski Nybegynder
04. januar 2010 - 04:51 #4
hmm jeg skal nok kigge på det.. lige nu er jeg i sverige så jeg kan ikke prøve det.. Men skal prøve det og så skriver jeg tilbag igen imån.. men tack for svar.. hvis i har flere forslag så accepterer jeg dem =)
Avatar billede nezirovski Nybegynder
06. januar 2010 - 18:05 #5
Neeej.. de virkede ikke :( jeg vill have count så jeg kan see hvor mange post jeg har.. men jeg tror jeg ved løsningen men kan ikke :D
Er ny til de her :D

hvis man ku lave en setning med de her

$link ="SELECT * FROM link";
$post="SELECT * FROM post WHERE l_id = '$id'";

$result=mysql_query($link);
$postre=mysql_query($post);

så kunne jeg bruge:
<?php
while($row=mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
{
echo '<a href="?id='.$row['id'].'">'.$row["link"].'</a>';
echo "(".$row['COUNT(l_id)'].")";
echo "<br>";
}
?>

ikke en stor problem :D
07. januar 2010 - 12:15 #6
nezirovski, hvordan ser din query ud og hvordan er dine tabeller?  Jeg proevede i to mysql, see nedenfor, at definere kategorierne php, asp, css, o.s.v., og et antal items af disse kategorier hvor der for nogle af kategorierne ikke er nogen items.  For saa at faa en liste over alle kategorier og antal items, ogsaa hvor antal er 0, lavede jeg en LEFT JOIN query saaledes:

SELECT link, COUNT(category) antal
FROM neziLink l
LEFT JOIN neziItems i ON l.id=i.category
GROUP BY link

Hvis jeg traekker det ud med nedenstaaende php kode saa faar jeg dette resultat:

Asp(2)
CSS(2)
Flash(0)
Java(0)
Other(0)
PHP(3)

Var det saadan du mente?

Her er php koden:

<?
$link = mysql_connect ('SLETTET', 'SLETTET', 'SLETTET') or die(mysql_erorr());
mysql_select_db('SLETTET') or die('Could not select database');

$result=mysql_query("SELECT link, COUNT(category) antal
FROM neziLink l
LEFT JOIN neziItems i ON l.id=i.category
GROUP BY link") or die(mysql_error());
while($row=mysql_fetch_array($result))
{
  echo '<a href="?id="' . $row["link"]. '>' . $row["link"] .'(' . $row["antal"] . ')</a><br/>';
}

mysql_close($link);
?>

Her er saa tabeller og data:

CREATE TABLE neziLink(id INT, link VARCHAR(10));
INSERT INTO neziLink VALUES(1, 'PHP');
INSERT INTO neziLink VALUES(2, 'Asp');
INSERT INTO neziLink VALUES(3, 'CSS');
INSERT INTO neziLink VALUES(4, 'Flash');
INSERT INTO neziLink VALUES(5, 'Java');
INSERT INTO neziLink VALUES(6, 'Other');

CREATE TABLE neziItems(id INT, category INT, bestand VARCHAR(10));
INSERT INTO neziItems VALUES(1, 1, 'bestand1');
INSERT INTO neziItems VALUES(2, 1, 'bestand2');
INSERT INTO neziItems VALUES(3, 1, 'bestand3');
INSERT INTO neziItems VALUES(4, 2, 'bestand4');
INSERT INTO neziItems VALUES(5, 2, 'bestand5');
INSERT INTO neziItems VALUES(6, 3, 'bestand6');
INSERT INTO neziItems VALUES(7, 3, 'bestand7');
10. januar 2010 - 07:51 #7
nezirovski, saa du mit indlaeg?  Med mindre du forventer flere indlaeg (hvilket sjaeldent sker med spoergsmaal der er en uges tid gamle uden ny aktivitet i flere dage) vil jeg bede dig lukke det, for god ordens skyld og saa det ikke laengere staar som aabent i min liste af indlaeg.  Hvis mit svar var nyttigt saa giv mig de udlovede points, ellers maa du selv lave et svar og tage points tilbage.