Avatar billede trinefe Nybegynder
02. januar 2010 - 23:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flash(AS3) og mysql

Jeg ved godt der er 1000 spørgsmål i forvejen omkring dette emne. Men har virkelig prøvet at få løst det i flere måneder, og når jeg endelig finder noget relavant, mangler der filer fordi emnerne er så gamle eller også er det AS2 eller andre problemer.

Please er der ikke nok nogen der kan hjælpe mig med at
1. Hente ud fra mysql database
2. indsætte i mysql database

Helst gennem php!

På forhånd mange mange tak!
Avatar billede trinefe Nybegynder
05. januar 2010 - 12:45 #1
Er der slet ingen der kan hjælpe mig?
Avatar billede madsens90 Praktikant
12. januar 2010 - 12:24 #2
Er ikke den store ekspert på AS2, eller AS3, men jeg har brugt dette i AS2.. Ved ikke om det kan bruges i AS3.

var serverIn:LoadVars = new LoadVars();
var serverOut:LoadVars = new LoadVars();

serverOut.VARIABLE_SOM_BRUGES_I_PHPFIL = VARIABLE_SOM_SKAL_SENDES;

serverOut.sendAndLoad("phpside.php", serverIn, "post")

serverIn.onLoad = function()
{
_root.VARIABLE_IND_NAVN = this.VARIABLE_FRA_PHPFIL;
}

På den måde kan du sende til en php fil, kører php filen, og så loade den.

I PHP filen sender du variablerne når flash loader filen ved f.eks at skrive sådan:

echo "&variablederskalloadsiflash=infoderskalsendes&variablederskalloadsiflash=infoderskalsendes";

hvor variablederskalloadsiflash er den variable du bruger i flash dokumentet.

og infoderskalsendes er det som skal være i variablen.

Håber det kan læses, og håber det kan bruges!
Avatar billede madsens90 Praktikant
12. januar 2010 - 12:25 #3
Forresten så dur det ikke for mig hvis jeg bruger tal i variablerne når de sendes tilbage til FLASH. Bare så du lige er klar over det. ;)

hvis du instisterer på at bruge et tal kan det gøre sådan:

<?PHP
$i = 500;

echo "variable$i=test";

?>

så hedder variablen variable500

held og lykke!
Avatar billede trinefe Nybegynder
12. januar 2010 - 12:41 #4
Mange tak =)

Altså jeg plejer ikke at have held med at overføre AS2 til 3, da det er helt helt nyt og slet ikke de samme koder. Men vil helt sikkert forsøge, og det giver mig da en idé om hvordan det kan integreres, så måske kan jeg selv få det til at hænge sammen så!

Men i hvrt fald tak fordi du i det mindste forsøgte at hjælpe ;)
Kast et svar!
Avatar billede madsens90 Praktikant
12. januar 2010 - 13:30 #5
Ved ikke hvor meget det kan bruges, men håber det kan bruges!!

Held og lykke med projektet!
Vil selv snart gå fra AS2 til 3 fordi at man med AS3 snart kan lave app's til IPHONE. ;)