Avatar billede mortenhn Nybegynder
01. januar 2010 - 23:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RMI, By Copy Vs. Cy Reference

Hejsa folkens.

Jeg sidder og leger med RMI, og er kommet ind på noget med By Copy og By Reference, har lavet lidt opgaver i hver, og kan godt se den programerings messige forskel. men har rigtigt svært ved at se fordele og ulemper ved dem... nogen der kan kaste lidt lys på dette for mig, hvad er fordelene og ulemperne ved de to metoder. Eventuelt give et eksemple på hvornår det ville være fornuftigt at bruge hvilken metode...

Håber nogen kan løse dette mystrium for mig.

Mvh
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2010 - 00:10 #1
Egentlig Java kald er *altid* by copy - selvom forskellen på at sende en referance over by copy og sende over by reference er lidt subtil.

RMI kald er som udgangspunkt også by copy. Men ved at bruge klasse som extender UnicastRemoteObject kan man få en by reference lignende effekt.
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
02. januar 2010 - 20:43 #2
hvis man bruger by copy, kan en klient arbejde lokalt på et objekt, hvilket vil give mindre trafik på netværket. Dog sker en eventuel opdatering først, når man kalder en update-metode på maskinen som har "det rigtige" objekt.
med By reference, vil alle ændringer på objektet blive sendt til maskinen som har original-objektet med det samme.