Avatar billede zeque Nybegynder
01. januar 2010 - 17:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få indholdet fra .txt fil gemt i en variabel (jQuery)

Hvordan kan jeg få det som der er i en .txt fil gemt i en variabel?

Jeg har prøvet således:
var username = $.ajax({ url: '../../ajax.txt', success: function(result) { return result; } });

Og det virkede ikke.

Tak på forhånd.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. januar 2010 - 18:05 #1
function callbackFunction(data) {
    // Gør noget med variablen - for eksempel alert(...)
    alert(data);
}
$.get('../../ajax.txt', callbackFunction);

Du bliver nød til at udskrive i 'callback' funktionen, da du skal vente på at indholdet er hentet.
Avatar billede zeque Nybegynder
01. januar 2010 - 18:10 #2
Skal jeg så bare lave en global variabel inde i funktionen så den virker overalt?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
01. januar 2010 - 18:21 #3
Det kan du gøre som du vil. Hele dit "problem" bunder I at du skal vente på resultatet. Resultatet er ikke nødvendigvis klart, efter $.get(...) er kaldt. Det er derfor den kræver en "callback" funktion.

Når du kører linjen

var foo = 'bar';

kan du antage at variablen 'foo' er sat i linjen derefter:

var foo = 'bar';
alert(foo);

Omvendt "pauses" scriptet ikke, når du kører $.get(...) funktionen. I stedet kaldes den givne funktion når resultatet er klart.

Hvis du vil have indholdet i en global variabel skal du skrive en funktion med et 'blocking-statement', som venter på at resultatet er klart. Men der er jo en grund til at det er lavet med callback-funktionaliteten. Således kan du lave "andet" imens den loader, hvis det skulle være nødvendigt. Så det "rigtige" vil nok være bare at køre den resterende del af scriptet (der afhænger af variablen) i callback-funktionen.
Avatar billede zeque Nybegynder
01. januar 2010 - 18:23 #4
Okay, mange tak for hjælpen :D