Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 15:10 Der er 62 kommentarer

Computer Genstarter med blå skærm

Har fået min søster og svogers computer med hjem. Fordi at jeg skulle formatere den og installere windows 7 istedet for vista. Der lå en masse ting på computeren som gjorde den langsom. Og så genstartede den også tit af sig selv

Nu har jeg fået den formateret, men den gør stadig det med at den viser blå skærm og genstarter af sig selv. Med en fejlkode der hedder Stop: 0x00000124

Jeg kan ikke installere windows 7 på den, da den til sidst under installitionen genstarter med blå skærm, og derefter skal jeg starte forfra.

Vista og XP kan den godt installere uden problemer. Men derefter begynder den igen at genstarte.

Har prøvet at tjekke rammene, og tag en blok ud af gangen. Det hjalp heller ikke
Avatar billede Blandy Praktikant
30. december 2009 - 15:22 #1
Det kan nemt være en memory controller der mangler driver til.

Køres der sata eller ide på hdd?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 15:25 #2
Mener det er sata
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2009 - 15:26 #3
Er ikke til Vista og Win 7, men har læst på dette link, at dit problem kan være indstillinger i bios på computer. Her er linket:http://forum.soft32.com/windows/Solution-STOP-0x00000124-ftopict367875.html
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 15:30 #4
Har også set det link før. Men den løsning som han fortæller om. Det kan jeg ikke finde i biosen
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 15:50 #5
hvad er det for en computer
model eller bundkort
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 16:01 #6
Det eneste jeg ved og kan se er: Asus A8. 4gb ram. Geforce 8800GT grafikkort
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 16:22 #7
ja så er det bare hvilken en det er

http://support.asus.com/download/download.aspx

desværre gengiver eksperten ikke de links man lægger direkte

men her er et screenshot af de forskellige modeller

http://i47.tinypic.com/2v9809d.jpg
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 16:24 #8
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 16:39 #9
Kan ikke se nogen steder på den, at det skulle være et model nummer

Men nu kan jeg hverken installere Vista eller XP. Den genstarter stort set hele tiden.

Kan det være grakfikkortet eller noget andet som er færdig?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 17:10 #10
på nogle maskiner kan man i bios slå noget fra der hedder ACHI men ikke på alle - hvis den mulighed er til stede kunne du gøre det og slå det til bagefter installationen.

der er partition på maskinen ikke.
det jeg ville sørge for var at du havde en sata driver til den hvis den krævede en sådan

nej det er ikke grafikkortet.
nu ved jeg ikke hvordan du lægger windows 7 ind men man gør det ligesom i vista

jeg fjerner altid partition c og opretter en ny på samme størelse eller deler den op hvis den er stor

her er et eksempel på vista installation

http://www.helgec.dk/vista-install.html

så sæt windows 7 i drevet og boot op på den og fjern partition c og opret en ny og så bliver den auto formateret og er helt ren og fortsæt installationen ligesom i vista.
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 17:15 #11
Det er også sådan jeg gør. Selve harddisken er helt tom.
Men jeg kan hverken installere XP, Vista eller win7 lige nu. Pga den hele tiden genstarter med den fejl 0x00000124
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 17:37 #12
Prøv at gi den disk en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 18:29 #13
Den har stået i en halv time nu, og nået 2%. og siger der er 41timer igen. Tror du virkelig det er det værd?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 19:02 #14
Tja ! valget er dit, men ting tager tid
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 19:20 #15
Okay. Jeg vil lade den gøre det færdig. Den er på 6%

Ved du engentlig hvordan det kan være, at den ikke genstarter af sig selv inde i KILLDISK som den fx gør under en installition?

Tak for al hjælpen indtil videre. Håber folk stadig vil kigge i tråden og følge med :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2009 - 19:34 #16
"at den ikke genstarter af sig selv inde i KILLDISK som de" BSOD er et Windows relateret fænomæn
Avatar billede tdj89 Nybegynder
30. december 2009 - 20:17 #17
Så dvs at der ikke er noget i stykker i selve computeren?
Avatar billede zagger Juniormester
30. december 2009 - 20:26 #18
Kunne godt lyde som en ramblok der er defekt. Prøv at tage den ene ramblok ud og se om det hjælper. Hvis ikke, så prøv den anden ramblok for sig selv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2009 - 20:31 #19
Ifølge dette indlæg kan det være en fejl i driveren til Nvidia kortet: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproinstall/thread/c4edb15f-0ac6-422a-8751-c50331eae7c9

Men det kunne være rart med hele fejl koden (incl det i parentes)
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. december 2009 - 15:31 #20
Virker heller ikke..

Den genstarter stadig trods en gang killdisk
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 15:46 #21
Med hvilket styresystem ? med eller uden blå skærm ?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. december 2009 - 16:19 #22
Uden blå skærm.

Intet styresystem, da det ikke kan lade sig gøre at installere noget, pga genstart
Avatar billede zagger Juniormester
31. december 2009 - 16:45 #23
Hvad hvis du gør som der står i post #18?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. december 2009 - 16:50 #24
Det virker heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 16:55 #25
Du har jo lige kørt KILLDISK uden genstart - altså kan skidtet køre, så nok engang, hvad forsøger du på når computeren genstarter
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. december 2009 - 17:01 #26
Der forsøger jeg på at installere windows. Både under win 7 eller Vista, der genstarter den
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 17:51 #27
Hvor langt kommer du ??
Avatar billede tdj89 Nybegynder
31. december 2009 - 23:26 #28
Det er forskelligt. Det er aldrig samme sted
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 20:49 #29
Skriv lige hele blå skærms koden. Også det i paranteserne.
Er det altid samme kode?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
01. januar 2010 - 20:51 #30
Det kan jeg ikke, da den ikke viser blå skærm mere, men blot genstarter.

Det kan godt være den stadig viser blå skærm, men så går det hvertfald bare så hurtigt at jeg ikke kan se det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. januar 2010 - 21:01 #31
Ved du hvad, nu prøver vi noget lidt vildere.

1. Hent Ubuntu: http://www.ubuntu.com/GetUbuntu/download.
2. Brænd ISO filen ud på en CD.
3. Boot på CD'en, og vælg memory scan.
4. Lad den køre til den har kørt 3 gennem kørsler.

Hvis den ikke fejler, så prøv at installere Ubuntu.
Hvis det virker, så skal vi til at kikke på om der måske er nogle drivere der fejler på din maskine.

Ubuntu er Linux, men du skal ikke være bange, det er meget simpelt at installere og bruge. Og vi installere det jo kun som en test. Hvis Ubuntu kan installeres, skal windows også kunne.
Avatar billede tdj89 Nybegynder
01. januar 2010 - 22:41 #32
Det vil jeg prøve. Skriver når det er gjort
Avatar billede tdj89 Nybegynder
01. januar 2010 - 23:29 #33
Den er ved at køre testen nu :)

Der er dog bare en ting du nævner som jeg er lidt forviret over.

Hvis det skulle være nogle drivere som fejler på maskinen? Burde det så ikke først være når Windows er installeret? Og ikke men harddisken er tom?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 00:15 #34
Testen gik fint.

Men den genstarter også under installitionen af ubuntu.
Den kommer ikke ret langt
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 00:22 #35
Noget jeg har lagt mærke til den skriver hvis man kigger hurtigt efter er: No Harddisk is detected
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:07 #36
Ved du hvilken harddisk der er i maskinen.
Det kunne godt lyde som om at den har en fejl!

Kontroller kablerne til harddisken (i begge ender) og lad os så høre hvilken disk der er tale om, fabrikat og model.
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 14:26 #37
Har dog fået den til at stoppe med at skrive No Harddisk is detected

Men det er en Hitachi 320Gb
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:35 #38
Så tester vi lige hardisken med Hitachi's Drive Fitness tool: http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 14:51 #39
Operation completed successfully

Disposition Code = 0x00
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:58 #40
er det den hurtige eller den grundige test?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 16:21 #41
Både Quick test og den grundige
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 16:28 #42
så fejler disken ikke noget. Findes der windows 7 drivere til den maskine?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 16:30 #43
Ja det vil jeg tro.

Men husk nu at det både er under Vista, Xp og Win 7 installition den genstarter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 17:27 #44
jamen det kan godt være en hardware fejl, men så skal jeg bruge den komplette fejlkode.

Det er en bærbar ASUS A8 ikke.
Se lige det rigtige model nummer under maskinen.
Kom maskinen ikke med en recovery CD eller partion (den sidste er væk efter at have kørt killdisk)?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 17:31 #45
Eller er det bare et A8 motherboard, så se lige mellem PCI soklerne og der ikke står mere end A8 der!
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 17:49 #46
Det er en A8 Stationær

Kan ikke komme med en fejlkode, da den ikke viser blå skærm mere, men blot genstarter
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 17:53 #47
så kik lige på motherboardet om vi ikke kan komme det lidt nærmere hvilket A8 motherboard det er?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 17:55 #48
MSI C158 - Micro-Star model: MS-7360
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 18:04 #49
OK der er MSI motherboard i en ASUS maskine!

Der er monteret et grafikkort i maskinen ikke? har den også et onboard grafikkort?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 18:16 #50
Nix det er der ikke.. Der er kun monteret det Geforce 8800 GT
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 19:12 #51
har du mulighed for at prøve med et andet grafik kort?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
02. januar 2010 - 23:10 #52
Desværre. Det har jeg ikke mulighed for
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2010 - 08:16 #53
Den fejl du har antyder et problem med Nvidia grafikkort, som jeg også skrev i et af mine første indlæg.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2010 - 08:17 #54
Ellers er jeg helt blank!

Er maskinen renset for støv?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
05. januar 2010 - 23:37 #55
Aner ikke om det har noget at sige. Men computeren bipper 3 gange når den starter op
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 06:23 #56
Jeg syntes at kunne google mig til at det er en AMI BIOS: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index-i.htm

Og så betyder 3 bip at du har en RAM fejl!

Har vi ikke testet RAM?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
06. januar 2010 - 13:56 #57
Jo, 0 Errors
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 15:33 #58
Er der en eller 2 RAM klodser i?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
06. januar 2010 - 16:19 #59
Der er 2. Har prøvet at fjerne en af gangen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. januar 2010 - 17:14 #60
Er det an AMI bios, eller en anden?
Avatar billede tdj89 Nybegynder
08. januar 2010 - 21:13 #61
Pas. det ved jeg ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2010 - 21:36 #62
Du kan se navnet på BIOS'en når du er inde på BIOS skærmbilledet.