Avatar billede scifo Nybegynder
30. december 2009 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samlet løsning: NAS / Mediecenter

Hej Eksperter.

Jeg leder efter en samlet løsning på følgende.

Jeg vil gerne have alle mine film/musik/billeder samlet et sted evt. en NAS server. Jeg skal så kunne se mine film mm. på begge mine fjernsyn, samt kunne tilgå tingene på serveren fra alle de andre pc'ere.

Der er nok andre der har brug for lidt det samme som mig, så er der nogle der har et godt bud på hardware / opsætning til dette?

Jeg havde selv kig på QNAS, men er så lidt i tvivl om hvordan jeg løser problemet med mine fjernsyn, uden at skulle ud og investere i 2 ekstra (dyre) computere.

På forhånd tak for hjælpen, og godt nytår!

// Scifo
Avatar billede spijon Nybegynder
30. december 2009 - 11:14 #1
Har selv en Acer REVO R3610 som en lille kraftig PC med lavt strømforbrug og støj.

Den kan jeg klart anbefale til NAS, Media Center og hvad man nu ellers har lyst til - min kører pt Windows7 64bit Ult. Og XMBC Media Center, FTP, Utorrent, webserver(local).
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. december 2009 - 09:38 #2
Hvis dine TV er DLNA
så kan jeg anbefale, Synology NAS, der findes også QNAP men den kender jeg ikke så godt.
Da du ikke skriver noget med at optage behøver du ikke Mediacenter.
Og så bruger en Synology meget mindre strøm en en Mediacenter PC/server.
Avatar billede scifo Nybegynder
02. januar 2010 - 01:54 #3
jonah.hex -> Mine TV er desværre ikke DLNA, men kunne jeg købe en Synology eller QNAP og så koble dem på med to af de her bokse? http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=485198

Mit store minus er, at jeg har en stor filmsamling, og benytter mymovies, og det vil jeg umiddelbart komme til at mangle hvis jeg bruge den løsning.

Nogen idé til hvordan jeg kan få MyMovies funktionaliteten med over? Evt. ved et lign. program.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
02. januar 2010 - 09:11 #4
Lige den dox du hentyder til, er noget værer skrammel. I hvertfald hvis man skal tro Nicolai Sonne, fra so ein ding http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/index.htm

Har selv brugt MyMovies
Hvordan film lige håndteres i NAS er jeg udikker på.
Men dine film kan jo bare ligge på NAS box og afspilles gennem Mediacenter som normal. Så er det bare de ekstra TV som ikke har Mediacenter.
Eller køb en Extender. Exempelvis XBOX360, den larmer bare.
D-Link har lavet en der virker
Avatar billede scifo Nybegynder
11. januar 2010 - 14:15 #5
ok mange tak for hjælpen, smid et svar, så få du lige nogle points :)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. januar 2010 - 17:31 #6
nej for dælen, dem ved jeg ikke hvad jeg skulle bruge til
Avatar billede scifo Nybegynder
28. januar 2010 - 12:53 #7
Helt i orden :D
Avatar billede vkristoffer Nybegynder
29. januar 2010 - 18:05 #8
har selv en verbatim HD DVR