Avatar billede ferdinand.k Mester
29. december 2009 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tilføj VBA code til nyt dokument

Jeg har lavet en process i et excel-dokument som opretter en række nye excel-dokumenter, indsætter tekst, og lukker det igen. I denne process vil jeg gerne tilføje noget VBA-kode til dette dokument, mens det er åbent. Jeg vil gerne have smidt noget kode ind: updatelinks:=False i koden, men jeg ved ikke hvordan jeg får gjort dette.

nogle der har en ide ?
Avatar billede hellstern Nybegynder
30. december 2009 - 09:23 #1
Hej,
Tag et kik på dette link, jeg tror der er noget kode du kan bruge.

http://www.cpearson.com/excel/vbe.aspx

Hilsen
Tue
Avatar billede kabbak Professor
06. januar 2010 - 19:21 #2
Et eksempel:

Public Sub Flyt_Markeringskode_til_AktiveArk()
' i Code skriver du den kode der skal over, så det hele er i variablen Code, som nedenstående

    Code = "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)" & vbCrLf
    Code = Code & "    Cells.Interior.ColorIndex = xlNone" & vbCrLf
    Code = Code & "    ActiveCell.EntireRow.Interior.ColorIndex = 19" & vbCrLf
    Code = Code & "End Sub"

' hvor skal det hen, her i arkmodulet på de aktive ark.

    With ActiveWorkbook.VBProject. _
        VBComponents(ActiveSheet.Name).CodeModule
        NextLine = .CountOfLines + 1
        .InsertLines NextLine, Code
    End With
End Sub

Koden her laver en gul række hvor markøren står
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. januar 2011 - 12:17 #3
læg lige et svar, så får jeg lukket denne.
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. september 2011 - 13:08 #4
lukker