Avatar billede larsrp Nybegynder
16. juli 2001 - 19:12 Der er 5 kommentarer

Ny harddisk oprettes under det \"gamle\" c-drev

Jeg har installeret en ny harddisk, som jeg skal bruge til back-up. Den gamle harddisk har en partition mellem c- og d-drev. Windows 2000 kan godt identificere den nye harddisk, men har lagt den under c-drevet (hvilket jeg kan se, ved at gå ind i \"egenskaber for C\"). Burde Windows 2000 ikke installere den nye harddisk under et nyt drev-navn (fx \"F\")? Og hvordan får jeg den til det?
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:13 #1
Er de 2 harddiske identiske ? Har du fået mere plads på c drevet siden det nye drev er kommet under c ?
Avatar billede nmnm Nybegynder
16. juli 2001 - 19:31 #2
Du er måske kommet til at gøre den ny til \"Master\"?
Avatar billede nmnm Nybegynder
16. juli 2001 - 19:32 #3
Du skal bare sætte jumperne bag på harddiskene rigtigt, så skulle problemet være løst.
Avatar billede nimmr Nybegynder
17. juli 2001 - 02:30 #4
hmm. hvis det er jumper settings hvordan skulle den så boot´e W2K op som ligger på hans gamle HDD
Avatar billede larsrp Nybegynder
17. juli 2001 - 13:42 #5
Til nmnm:
Nej, ifølge anvisningen på harddisken står jumperne som de skal, med min oprindelige harddisk som master og den nye som slave.

Til zycho:
De 2 hardiske er ikke identiske, og ifølge \"egenskaber for C\" er der ikke kommet mere plads på C-drevet. Heller ikke på D.

Den nye harddisk er identificeret i BIOS, hvilket jeg kan se på, at det korrekte serienummer findes under \"secondary slave\".

Men den identificeres altså under C-drevet, når jeg er inde i W2K. Hvilket betyder, at jeg ikke kan formatere den og anvende den som back-up, før problemet er løst.