Avatar billede Dartemis Nybegynder
28. december 2009 - 10:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

JavaScript med SQL i C#

Hey Eksperter

Jeg er kommet på en opgave jeg nok ikke lige ville kunne klare alene :/ da jeg ikke har nogle erfaring i JS :)

Jeg sidder med noget Google Maps API og skal gøre sådan at hvis man søger på fx. postnummer 2300, så skal den i javascripten på APIen finde dem som er i min database, og ikke bare vise dem som ligger på nettet.

Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej ?

Mange tak på forhånd :)
Avatar billede intenz Novice
29. december 2009 - 11:16 #1
Her er lidt overordnet hjælp.

Du har vel en database med adresser og postnumre som du skal søge på.

Lav en HTML felt hvor man kan søge på postnummeret. Og et tomt kort fra google maps.

Lav et ajax kald fra 'søg' knappen der sendes til serveren (brug evt. et framework som jquery, da det kan være nemmere).
http://docs.jquery.com/Ajax/jQuery.get

På serveren har du et C# script der søger i databasen på det postnummer der er valgt og returnerer det data du skal bruge i json eller xml format.

I javascript delen modtager du få dataet og bruger google maps' geocoding object til at finde og vise de forskellige adresser på det kort du har lavet.
http://code.google.com/apis/maps/documentation/services.html#Geocoding_Object

Så er der lidt til at gå igang med, hvis du render ind i problemer med de forskellige dele, kan du oprette nye spørgsmål med mere specifik kode problemer.
Avatar billede Dartemis Nybegynder
11. marts 2010 - 15:41 #2
lig et svar så får du point :)
Avatar billede intenz Novice
11. marts 2010 - 18:49 #3
Det gør jeg så :)