Avatar billede kongen72 Nybegynder
26. december 2009 - 20:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

beregn antal gæster online

Hej,

Som overskriften lyder, så vil jeg gerne vide hvordan jeg beregner antal gæster ud fra (antal online) og (antal brugere online).

Bruger global.asax til (antal online):

-og til (antal brugere online):
Label.Text = Membership.GetNumberOfUsersOnline().ToString();

Hvordan finder jeg gæster, altså -så brugerne, som er logget ind, ikke tælles med?

-Hvis der er andre og smartere måde at gøre dette på. Så bare kom med forslag ;-)

Tak på forhånd,
Avatar billede kongen72 Nybegynder
28. december 2009 - 00:34 #1
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2009 - 02:31 #2
global.asax

<script runat="server" language="C#">
    protected void Application_Start(object sender, EventArgs e)
    {
        Application["nusers"] = 0;
    }
    protected void Session_Start(object sender, EventArgs e)
    {
        Application["nusers"] = (int)Application["nusers"] + 1;
    }
    protected void Session_End(object sender, EventArgs e)
    {
        Application["nusers"] = (int)Application["nusers"] + 2;
    }
</script>
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2009 - 02:32 #3
I din code behind eller .aspx refererer du så bare til Application["nusers"].
Avatar billede kongen72 Nybegynder
29. december 2009 - 13:16 #4
tak arne_v!
Det var så det totale antal! Hvordan finder jeg ud af med hensyn til, hvor mange gæster og brugere som er online?

Kan det hele gøres inde fra global filen?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2009 - 15:04 #5
Du siger selv at Membership.GetNumberOfUsersOnline() giver antal som er logged ind.

Forskellen er vel antal gaester.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
30. december 2009 - 23:44 #6
Hej arne_v! joh, men hvordan beregner jeg antal gæster? Så jeg kan få statistikken:

Online statistik:
Brugere: 83
gæster:  18
ialt:    101
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2009 - 01:33 #7
int guests = (int)Application["nusers"] - Membership.GetNumberOfUsersOnline();

formoder jeg
Avatar billede kongen72 Nybegynder
31. december 2009 - 03:02 #8
mange mange tak! :-) -det spinder som en mis. Svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2009 - 03:07 #9
svar