Avatar billede blod_1 Nybegynder
25. december 2009 - 22:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl med importeret dll

Jeg får denne fejl når jeg forsøger at tilgå nogle funktioner som er i en dll fil.

System.BadImageFormatException: Der blev forsøgt at indlæse et program med et forkert format. (Undtagelse fra HRESULT: 0x8007000B)
  ved K8055.Form1.api.OpenDevice(Int32 devNumber)
  ved K8055.Form1..ctor() i C:\Users\Parx\Documents\Visual Studio 2008\Projects\K8055\K8055\Form1.cs:linje 21

Source: http://pastebin.com/m14050ce3

Hvad er det jeg kan gøre forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2009 - 03:21 #1
Er DLL'en OK ?
Avatar billede blod_1 Nybegynder
26. december 2009 - 04:22 #2
Det påstår de, men efter noget søgen rundt har jeg kunne konkludere at den IKKE er... Tilsyneladende er det noget x86 som bare er blevet compiled til x64, uden faktisk at kunne håndtere det, samtidig kan den fil så heller ikke længere bruges til x86. Så så vidt som jeg kan se kan den ikke bruges til noget, ud over at tage 56 kb diskplads...

Har dog fået fat i en anden som fungerer på x86... Næste problem er så at den webserver jeg har lavet er en engangs på windows 2003... Fungerer kun en gang pr genstart... Hvor den til gengæld virker hver gang på windows 7.
Avatar billede blod_1 Nybegynder
26. december 2009 - 04:31 #3
Jeg giver op med det nu...

Har været igang med det siden kl ca 20 for 5 timer efter erfare at jeg har spildt 5 timer på noget som allerede er istykker, men som påståes virker...

Og nu så bøvlet med 2003 og en webserver som bliver ved med at stoppe med at svare efter at have været brugt en enkelt gang for hver genstart.

Her er mit lorte kode http://pastebin.com/m8632a72 er der en der kan give en hånd så jeg kan komme ind i kampen igen? Efter som jeg absolut ikke har nogen ide om hvor jeg skal kigge, og om det overhovedet bliver gjort rigtigt.
Avatar billede blod_1 Nybegynder
26. december 2009 - 05:32 #4
Lykkedes mig at få liv i det, på windows 2003, og endda få den til at kunne starte flere gange uden problemer. Dog kan jeg ikke finde ud af at få den til at stoppe rigtigt...

Og hvordan det ser ud når det kører: http://peecee.dk/uploads/122009/Udklip1.PNG

Og har så sådan et http://k8055.info/?id=2 liggende ved siden af som bliver styret via det program jeg er igang med at lave.
Avatar billede blod_1 Nybegynder
28. december 2009 - 04:05 #5
Lukker igen, efter som det er selve dll filen det er galt med.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2009 - 23:32 #6
Det var jo mit forslag tilbage i #1.