Avatar billede arne_jensen Nybegynder
23. december 2009 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash header, % load for hver side med SharedObject

Jeg har forsøgt at lave en hjemmeside med flash header som ikke loader for hver side vha. SharedObject. Har købt et header fra monstertemplates, som ser godt ud, men det er irreterende, at man skal se på flash hver gang man åbner en ny side. Jeg er fuldstændigt nybegynder.
Indtil videre har jeg forsøgt med denne kode:

var today = new Date();
var so:SharedObject = SharedObject.getLocal("time");
var period = 15000;

---------------------------------------------------------------------------------------------------

if (loaded == total)
  {
      if (!((_root.today-_root.so.data.val)<_root.period))
      {
        _root.so.data.val = _root.today;
        _root.so.flush();
        _root.gotoAndPlay(2); //full animation
      }
      else
      {
        _root.so.data.val = _root.today;
        _root.par = "skip";
        _root.gotoAndStop(162);
      }
-----------------------------------------------------------------

Hvor min problemstilling så ligger i, at knapperne, altså selve menuen stadig kører med flash. Er der nogen som har ideer til mulige løsninger?
Avatar billede spijon Nybegynder
23. december 2009 - 21:51 #1
Kan du ikke smide linket til monstertemp. så jeg lige kan se den for mig.

Det er selvfølgelig lidt svært at finde en løsning til dig uden at have alle filer/koder.

Og ellers prøve denne her php fix:
http://www.softtechreviews.com/tutorials/how-to-load-animated-flash-header-one-time-during-the-session/
Ved ikke om den vil virke i din situtation.
Avatar billede arne_jensen Nybegynder
23. december 2009 - 23:37 #2
tak for at du er villig til at hjælpe spijon. Link til monstertemp: http://www.templatemonster.com/website-templates/23477.html
Det link du gav er en php løsning. Er helst ude efter flash løsning, hvis det er muligt.
Og god jul ;)
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 00:00 #3
Hi

Har måske en let løsning til dig her så :

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ajaxcontent.htm

Og lav din links i flash om til fx :
getURL("java script:ajaxpage('test/dinside.html', 'contentarea');")

Håber du kan bruge det ellers skriv - har nok lidt tid her engang efter jul til at kigge på selve flash as koden.
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 00:01 #4
Og god jul :)
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 00:14 #5
Avatar billede spijon Nybegynder
24. december 2009 - 00:28 #6