Avatar billede Ghost00 Nybegynder
23. december 2009 - 12:02 Der er 11 kommentarer

NAS ALLNET ALL6400 fejler

Heysa

Jeg har et problem med min ALL6400 sådan den en her
http://www.arcadina.com/ALL6400_black.jpg

Den har køre fint i flere år men så i går kunne jeg ikke komme inde på den ...så genstarte jeg den og nu loader den ikke mere de 4 HDD står bare og lyser på power led men ikke på den hvor man kan se de overføre  det er som om den ikke kan så kontark med dem jeg synes det lyder mærlige vist det er alle 4 HDD som er ståde af på en gang jeg køre raid på den så de spjler hiande
der er 4 * 300 GB sata disk i den

CPU - intel IOP
Netkort - Gigabit intel 82541
Intel Sata controller hva det er for en står der ikke
flash ram 16 MB
System ram 256 mb DDR

er der nogen der ved hva der galt eller er den ikke beder en til af skrotte ???

Håber i kan hjælpe mig Mvh
Per
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. december 2009 - 12:31 #1
Lyder som om det er selve boksen der har et problem. Som du siger er det ikke sansynligt at alle diske står af på en gang.

Hviket RAID køre du, 1 eller 5?
Kan du tilgå konfigurations panelet i boksen?
Avatar billede Ghost00 Nybegynder
23. december 2009 - 13:52 #2
kan ikke huske hva det den er køre i RAID mender det er 5 men kan vikel ikke huske der

nej kan ikke få kontak men box overhovde

ja jeg tro også det er boxen men kan det være

ram eller cpu eller er det noget helt 3er

mvh Per
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. december 2009 - 14:31 #3
det kan være alt på sådan en boks. Hvis det er raid5 kan det blive svært at restore data.

Spinner diskene op?
Avatar billede Ghost00 Nybegynder
25. december 2009 - 19:53 #4
ja jeg ved det kan være alt ....

jeg kan fatisk ikk helt høre om de spinder op ...men jeg tro det fatisk ikk for jeg tro ikk den når så langet i af loade til af den kommer til af load hdd ...men led som viser om disk laver noget lyser ikk de er bare helt slukke og det sammel med cpu led som vister om den laver noget
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. december 2009 - 21:13 #5
er det en ekstern strømforsyning? har du mulighed for at prøve med en anden?
Avatar billede Ghost00 Nybegynder
26. december 2009 - 08:37 #6
jeg tro ikk det er strømforsyning da der jo komme lys i led

det er jo en lille computer i sig selv så ville tro det er ram eller cpu der galt med men ved det ikke  men nu har jeg skilte den af for af se om jeg måske kan finde fejlen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. december 2009 - 08:43 #7
du kan jo også spørge i deres forum.
Avatar billede Ghost00 Nybegynder
26. december 2009 - 08:56 #8
min tysk er ikk så godt til jeg kan føre en sammetale på tysk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. december 2009 - 09:04 #9
De fleste tyskere kan engelsk. Og i et forum, kan man jo give sig god tid.

Endelig er der jo også den amerikanske support side: http://www.allnet-usa.com/html/tech_support.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. december 2009 - 09:08 #10
Ud over disk lysene hvilke lamper er der så lys i?
Avatar billede Ghost00 Nybegynder
26. december 2009 - 09:34 #11
power led elser ikke noget så det er som om den overhovde ikke begynder af loade