Avatar billede jps6kb Novice
23. december 2009 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MySql fejl - meget mystisk

Hey,

Følgende kode:

foreach (int i in missing_products)
{
    string _sql = "SELECT varekategorier.name from products " +
      "INNER JOIN map_products_categories ON products.prod_id = map_products_categories.prod_id " +
      "INNER JOIN varekategorier ON map_products_categories.cat_id = varekategorier.Id " +
      "WHERE products.compid = " + compid + " AND products.prod_id = " + mdr.GetInt32(mdr.GetOrdinal("prod_id"));
    cmd = new MySqlCommand(_sql, conn);
    conn.Open();
    string name = cmd.ExecuteScalar().ToString();
    conn.Close();
    // Misc. business-logic here...
}

Fejl:

No current query in data reader
Line 216:            string _sql = "SELECT varekategorier.name from products " +

Det jeg ikke helt forstår er, at jeg ikke bruger en datareader i denne sekvens. Jeg bruger en inden, som jeg lukker på forsvarligvis:

mdr.Close();
        conn.Close();

        foreach (int i in missing_products)
        { // resten står foroven...

Nogen der har set det før, og har en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2009 - 12:01 #1
Hvilken type er mdr?
Hvis det er et recordset, skal du holde det åbent så længe, du benytter det (hvilket du gør i din foreach).

/1
Avatar billede jps6kb Novice
23. december 2009 - 12:05 #2
mdr er en MySqlDataReader.
Avatar billede jps6kb Novice
23. december 2009 - 12:10 #3
Givetvis 3. part komponent selvfølgelig, men fungerer i bund og grund som SqlDataReader.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2009 - 12:12 #4
Jeg vil stadig menu, du skal lade være med at close mdr.
Hvis det ikke virker, må du poste mere kode.

/1
Avatar billede jps6kb Novice
23. december 2009 - 12:33 #5
Freakin' **** Jamen jeg har jo ferie lige om lidt, så halvdelen af hjernen er begyndt at pakke sammen. :)

AND products.prod_id = " + mdr.GetInt32(mdr.GetOrdinal("prod_id"));

==

AND products.prod_id = " + i;

Damn it. Men det var jo mdr'en der var problemet. Heeh. Smider du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2009 - 13:23 #6
Yes.. Og god ferie til den anden hjernehalvdel.
Avatar billede jps6kb Novice
23. december 2009 - 13:26 #7
Takker :)
Avatar billede Syska Mester
26. december 2009 - 23:46 #8
btw ... brug parameters ... :-)

Der er flere fordele ... query optimizer, nemmere at læse koden, ingen sql injections. Men du har givetvis hørt det før, men kan ikek siges for tit :-)

mvh