Avatar billede Hecro Nybegynder
22. december 2009 - 22:05 Der er 1 kommentar

Sortering efter dato

Jeg bruger følgende script til at liste en række data:

Set ListTur = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
ListTur.open "Select * From [Regnskab] Where BrugerID = " & SessionBrugerID & " order by ID desc", DataConn
if not ListTur.EOF then
ListTur.MoveFirst
end if
do while not ListTur.EOF

Det jeg ønsker er at istedet for at det lister af ID desc, så skal den liste af en kolenne der hedder "Dato" i samme tabel.

Et eksempel på hvordan datoen er indtastet er:

Det jeg ønsker er at den sortere efter år først, derefter måned og til sidst dag:

Hvordan griber jeg det an?
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2009 - 22:35 #1
Du skulle nok spørge under Database > MS SQL..
Men såfremt det er et datofelt eller er gemt som tekst - formateret som big endian dato (yyyy/mm/dd) - skal du bare benytte "Dato" i stedet for "ID" i din query.

/1