Avatar billede chaio Nybegynder
16. juli 2001 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

request.querystring i databaseobjekt...

dette virker ikke... nogle som hved hvorfor?
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"database.mdb\")
Conn.Open DSN

strSQL = \"Select * from personer WHERE Navn = request.querystring(\"info\")\"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

  Response.Write \"<td>\"& rs(\"navn\") & \"<br></td>\"
  Response.Write \"<td>\"& rs(\"efternavn\") & \"<br></td>\"
  Response.Write \"<td>\"& rs(\"telefon\") & \"<br></td></tr>\"

  rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>----------------
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juli 2001 - 16:06 #1
strSQL = \"Select * from personer WHERE Navn = request.querystring(\"info\")\"

skal være

strSQL = \"Select * from personer WHERE Navn = \'\"& request.querystring(\"info\")\" &\"\'\"

så vil jeg tror det virker
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juli 2001 - 16:07 #2
Whoops.
Det skal være:
strSQL = \"Select * from personer WHERE Navn = \'\"& request.querystring(\"info\") &\"\'\"
Avatar billede chaio Nybegynder
16. juli 2001 - 16:13 #3
et problem... den giver fejl vis den ikke finder nogle...kan det ændres..
prøvede med
if rs.EOF then
men slog fejl
Avatar billede chaio Nybegynder
16. juli 2001 - 16:23 #4
nu virker det...
jeg vil bare vide om man kan få feltet navn til at være multi så den søger i på Navn og Efternavn