Avatar billede dyreven Nybegynder
20. december 2009 - 14:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Webmaster til etableret hjemmeside søges (Frivilligt ulønnet arbejde)

Vi er en dyreværnsforening som alle arbejder frivilligt for dyr i nød.

Vi er i det forløbne år vokset en del, så nu vil det være en stor hjælp at få en "trænet" webmaster til at styre vores hjemmeside.

Det er et "arbejde" der for nuværende ikke bruges mange timer på ugentligt, da det hovedsageligt er opdateringer der sættes på i øjeblikket. Men med den rette hjælp og kyndighed, kunne den sikkert´blive væsentligt bedre uden at det er den grund vil betyde et arbejde som vil vokse nogen over hovedet.

Da jeg er helt ny herpå ved jeg ikke hvordan jeg rent faktisk skal gøre herefter, så jeg vælger at sætte spørgsmålet på og håber så på at jeg vil få en positiv feedback.

Hjemmesiden har brug for en kærlig sagkyndig hånd, da jeg ikke har den store erfaring med dette arbejde.

Vi har webhotel hos one.com.
Avatar billede noltus Novice
20. december 2009 - 14:46 #1
Kan man få en adresse på websiden
Avatar billede agni Nybegynder
20. december 2009 - 14:51 #2
for at kunne tage stilling til det må vi lige have lov til at se hjemmesiden som den ser ud nu.
For har man overhovedet ingen kendskab til det budskab I fremfører, er det umuligt at være en habil "webmaster" på siden.
Avatar billede noltus Novice
20. december 2009 - 15:14 #3
Erdet html,php etc...
20. december 2009 - 15:26 #4
Hvis det kan udfoeres paa afstand (d.v.s. fra Belgien) kunne jeg muligvis vaere kandidat.  Jeg er paa pension og udfoerer forskellige andre frivillig opgaver.  Men (som flere andre brugere allerede har sagt) det ville nok vaere en god ide at give web-adressen (eller navnet paa foreningen saa vi kan google det).
Avatar billede dyreven Nybegynder
20. december 2009 - 15:35 #5
Hej

Siden er en html side, og den kan sagtens styres fra udlandet, så vidt jeg ved.

Da jeg er helt ny på dette sted er jeg lidt usikker på det hele, men jeg sender Jer alle linket til hjemmeside direkte med det samme.

Tak for en hurtig reaktion
Avatar billede dyreven Nybegynder
20. december 2009 - 16:11 #6
Hej

Som sagt er jeg helt ny på dette Fora, så jeg ved ikke om I har modtaget oplysningen fra mig mht. hjemmeside adressen.

Har I ikke modtaget noget fra så skriv det venligst herinde.
20. december 2009 - 16:59 #7
Jeg har kikket paa siden.  Jeg kan se at det er en temmelig aktiv side med aktuelle frem- og efterlysninger og advarsler, saa der vil uden tvivl blive en vis vedvarende arbejdsbyrde med at vedligeholde indholdet.  Jeg gaar ud fra at webmasteren's umiddelbare opgave vil vaere at indsaette, opdatere, og fjerne tekst og billeder som han faar leveret (ikke selv at finde indhold.)  Paa lidt laengere sigt kommer saa opgaven at arbejde med strukturen paa hjemmesiden og koden som kan goeres meget enklere og lettere at arbejde med.  Det vil formodenligt alt sammen vaere overkommeligt og kunne vaere en interessant opgave.

Men - der er gaaet et par roede advarselsflag op for mig mens jeg kikkede paa hjemmesiden.  Jeg fandt ikke nogen fysiske adresser og ingen telefonnumre, eneste mulige kontakt er med email.  I vedtaegterne staar hjemstedet som Albertslund.  Det er ikke saerligt praecist.  Bestyrelsen konstituerer sig selv, moeder afholdes efter behov, medlemskab er "symbolsk," og "Medlemmer har ingen retsmæssige krav overfor projekter, foreningens bestyrelse har besluttet at udføre."  Det er nok mig der har laest for mange kriminalromaner, men det virker som noget det er meget svaert at holde nogen ansvarlig for.  Det var ogsaa noteret at adressen paa hjemmesiden ikke blev offenliggjort i det oprindelige indlaeg (saa som :"..det være en stor hjælp at få en "trænet" webmaster til at styre vores hjemmeside http://www.aktivedyrevenner.dk/.")

Jeg ville foretraekke at se nogle postadresser og telefonnumre offenliggjort, og jeg ville ogsaa finde det naturligt at de bliver vist paa hjemmesiden.  Jeg vil saa under alle omstaendigheder ringe og snakke.

Men det kan som sagt vaere at det er mig der er forkert paa den og at i vil foretraekke at finde en anden til jeres hjemmeside.
Avatar billede dyreven Nybegynder
21. december 2009 - 11:39 #8
Jeg skrev et direkte svar til dig og forventede at du ville svare mig på samme måde, altså privat.

Jeg kan berolige dig med at alt er OK med foreningen, vi har CVR.nr. er registreret osv.
Vi har telefonnummer på siden, og at adressen ikke er offentliggjort er jo at vi er en lille frivillig forening som ikke har et kontor!
Som du og andre sikkert ved, så er det ikke altid populært at være den person der anmelder misrøgt, eller er med til at få  fjernet et skadet dyr fra sit hjem, hvorfor det er af sikkerhedsmæssige årsager at selve adressen IKKE er oplyst på hjemmesiden.

Jeg kan sagtens forsvare alle dine "angreb" som jeg har gjort før, men det er dette fora altså ikke et sted jeg ønsker at gøre det på. Det jeg søgte hjælp til var en der ville hjælpe os med hjemmesiden. Ikke at skulle begynde en debat om vi er hæderlige eller ej, hvilket jeg på mange vis sagtens kan dokumentere, og også ville have gjort hvis du havde skrevet direkte til os.
21. december 2009 - 14:28 #9
Jeg modtog og svarede paa e-mail direkte.  Lad mig lige runde af her ogsaa:

Det har ikke vaeret min hensigt at gaa til "angreb" og jeg beklager hvis jeg har formuleret mig saa det har kunnet opfattes saadan (og jeg erkender at der er telefonnumre paa siden som jeg imidlertid ikke fandt, sorry.)  Det var min hensigt at udtrykke min usikkerhed og behov for flere oplysninger.

Hvorom alting er saa kom vi skaevt ind paa hinanden fra starten og jeg finder at det bedre at traekke mig tilbage.  Jeg oensker success med at finde en webmaster.
Avatar billede agni Nybegynder
21. december 2009 - 14:56 #10
Har også kigget på siden, desværre er jeg bange for opgaven bliver for tidskrævende for mig.

Det kan være lidt vanskeligt at overtage en andens programmering,
derfor ville det måske som for jeres forening, være en god ide at lave hjemmesiden i et CMS (f.eks. fusion.php) så vil alle umidelbart kunne tage over og føre hjemmesiden videre.
Måske en fordel som forening, hvor man kan forvente at nye "webmastere" kommer til. Bare en erfaring jeg har fra tidligere foreninger jeg har arbejdet for. De har været meget glade for det lette skift.
Held og lykke fremover.
Avatar billede dyreven Nybegynder
21. december 2009 - 20:27 #11
Er der nogen der kan forklare det med pointsystemet for en "fatsvag" nybegynder?

Jeg kan også fornemme ud fra det ene svar at det sikkert er bedst at starte forfra, da vi jo på en eller anden måde allerede er stemplet, som én "uærlige/mistænkelig forening".
Så kan nogen hjælpe med at få slettet hele "tråden" på dette fora, som jeg desværre ikke tror jeg vil benytte mig af mere.
Avatar billede htx98i17 Professor
21. december 2009 - 21:05 #12
Jeg ser ingen tegn på noget fordækt på den hjemmeside. Og tror ikke du skal regne med at der er mange som opfatter jer som uærlige. Faktisk synes jeg foreningen ser temmelig engageret ud.

Men jeg tror I skal søge blandt personer som I kender, eller som har samme interesse for dyr. Altså ikke en som kun har forstand på html, men en som har interesse for dyrevelfærd og som også kan noget html.

Men ellers ville et cms system også kunne anbefales herfra.
Avatar billede dyreven Nybegynder
22. december 2009 - 08:09 #13
Hej htx98i17

Først tak for dine pæne ord.

Det lyder som om, det ikke bare er sådan at gå til vores hjemmeside fordi den bygget op på html? Kan den eventuelt ændres uden at det hele forsvinder eller?
Vi har en anden hjemmeside, som er under opbygning, men her bruges php. Som jeg heller ikke kender til.

Som sagt så er jeg analfabet udi hjemmesider - og kan ku holde den i luften lige i øjeblikket, men da jeg overhovvedet ikke kender til dette, så siger det sig selv at det dræner mig for alt for meget tid, som jeg gerne skulle/burde/ville kunne bruge på dyrene. Ikke fordi det ikke interesserer mig, men tiden er slet ikke til dette arbejde sideløbende med de andre opgaver.

Du slutter af med denne sætning:
"Men ellers ville et cms system også kunne anbefales herfra"

??? igen jeg er bare så FATSVAG.
Jeg ved ikke om du ville bruge 10 minutter på mig i telefonen, så jeg kan få det ind med skeer Altså forskellen, hvis, så må du gerne sende mig dit (helst) fastnetnummer, så kan jeg ringe dig op, eller også kan jeg sende mit telefonnummer også til dig internt.

Har du ikke tiden eller muligheden for at tale med så er det bare helt OK.
Avatar billede htx98i17 Professor
22. december 2009 - 16:31 #14
Content Management System

altså et system som styrer dit indhold. Du opretter en hjemmeside vha CMS og vedligeholder den også gennem det.

One.com har følgende du kan prøve:
http://www.one.com/da/produkt/hjemmesideprogram
Du kan jo prøve det og se om det er noget.

Ellers tænker jeg det bedste er, at du søger et webhotel som også tilbyder et CMS system.

Ellers ring til et webhotel og hør nærmere, det får de løn for at snakke om:)
Avatar billede agni Nybegynder
22. december 2009 - 17:01 #15
Du skulle prøve at kigge ind på www.php-fusion.dk
det er en hjemmeside opbygget på et CMS system.

Man kan gratis downloade et sådan system og sætte det op på sit webhotel og jeg vil mene dette system (php-fusion) fuldt ud kan dække jeres krav til en hjemmeside.

Når man er en klub med frivillige "webmaster", er der ofte en vis udskiftning af disse.
Derfor, fordelen ved et CMS er at man "laver" hjemmesiden på nettet med adgang ved hjælp af adgangskoder og således kan enhver direkte overtage og føre hjemmesiden videre.
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
08. januar 2010 - 14:44 #16
Hej Dyreven,

hvis du skal have andre til at opdatere den end ham som har bygget den op fra starten vil jeg ligeso de andre også anbefale et cms system.

Et CMS sytem er et hjemmeside system som i forvejen er bygget op sådan at man kan opdatere og styre den direkte på nette bare ved at logge på med ens burgernavn og adgangskode.

Hvis du er intresseret kan du læse dette indlæg
http://webmasterdebat.dk/index.php/blog/8-diverse/26-gratis-cms-opsaetning#addcomments

Hilsen
www.gs-web.dk