Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:31 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gratis 3d program?

Hey...

Jeg har ikke nogle penge, men har prøvet nogle gratis trials af forskellige 3D programmer og er virkelig blevet grebet af det.
Der er vel ikke en der kunne sige mig hvad det bedste GRATIS 3d program hedder? Hvis der altså er et ordentligt???

/Javadude
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:32 #1
det bedste i verden hedder 3D Studio Max, og visse steder kan det da fås gratis
Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:34 #2
Har selv fundet svar på mine anstrengelser...

Sorry!

/Javadude
Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:35 #3
Hehe...
Avatar billede 4u2x Nybegynder
16. juli 2001 - 15:36 #4
Jeg kan godt skaffe dig programmet 3d Studio Max, du kan kontakte mig på min hjemmeside. www.4u2x.subnet.dk
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:37 #5
det kan jeg også, og jeg var her først

desuden kan alle sige at de selv har fundet svaret, når de har fået det! snyd og humbuk!
Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:39 #6
Ja ok men er det ik ulovligt???
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:44 #7
det er også ulovligt at cykle uden lys på
Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:46 #8
Hehe...

Har du et site??
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:48 #9
jeg har ikke programmet hjemme nu, så bare få det hos 4u2x, hvis han har det
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:48 #10
clevzter.subnet.dk - så kan du altid maile mig
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 15:52 #11
eller bare clevzter@mailme.dk
Avatar billede javadude Nybegynder
16. juli 2001 - 15:59 #12
Ok tak...

/Javadude
Avatar billede clevzter Nybegynder
16. juli 2001 - 16:01 #13
kan nok godt skaffe det til dig om noget tid, så mail mig lige hvis du skal have det af mig
Avatar billede dudett Nybegynder
16. juli 2001 - 21:26 #14
Hey lytter lige med...

Har du mIRC???
Avatar billede gizkor Nybegynder
20. juli 2001 - 15:15 #15
ellers er der strata 3.0 og 3D canvas der begge er GRATIS programmer.
Avatar billede mlr Nybegynder
29. juli 2001 - 17:15 #16
Hvis du vil ha 3D Studio MAx så kan du evt. hente det fra min fp hvis du vil ha det (skal nok pakke det ned)
Kontak mig på ICQ: 124766485 Hvis du vil ha programmet

-MLR
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. august 2001 - 22:29 #17
Det er og bliver en religions krig med hvilke 3D programmer der er bedst. Hele forskellen ligger i måden de forskellige programmer rendere.
Jeg vil mene at de 3 programmer jeg ville vælge fra bunken bliver: Studio Max, LightWave og Maya.

StudioMax\'en er nok den kendteste i spil-branchen. Den er kendt for sin flexibilitet, og sin rendering. Studio Max\'en er nok det stykke 3D software, hvor der findes mest udstyr og plug-ins til. Det der er svært ved Studio Max er at gøre ting realistike, men foretrækker du grafik som Diablo, Starcraft, ToyStory eller A Bugs Life så vælg Studio Max.

Studie Pris i Danmark kun 2.500 kr.
Normal pris ca. 25.000 kroner.

Maya bliver brugt meget i Hollywood og i film-branchen. Maya er kendt for at kunne lave uhyre realistiske billeder. Så er du vild med HollyWood Film-Kvalitet så vælg Maya.

Normal pris ca. 120.000 kroner.

LightWave har været kendt for både PC og Mac-bruger i mange år. LightWave findes nemlig både til PC\'en og Mac\'en. LightWave\'s rendering minder lidt om Studio Max\'ens (dog lidt mere \"rå\" rendering - hvilket er ret fedt). LightWave ligger i samme prisklasse som Studio Max\'en.

Normal Pris omkring 20.000 kroner.

Håber du kan bruge det...

ZeroHero
Avatar billede dudett Nybegynder
06. august 2001 - 22:24 #18
Mange tak Zerohero!
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. august 2001 - 23:21 #19
selv tak dudett :-)
Avatar billede vinterstille Nybegynder
22. november 2001 - 12:35 #20
Man kan jo også prøve Blender som kan hentes gratis fra http://www.blender.nl
Det er vild godt (det eneste det ikke har er en undo funktion...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
25. november 2001 - 12:46 #21
ZeroHero!!!

3D Studio Max er ikke kendt for den måde den render på! Hvorfor tror du der findes så mange \'eksterne\' renders til Max!!!(Brazil, FinalRender og MentalRay)

LightWave’s render laver ikke grovere resultater end max’s render!!!

LightWave’s render er meget bedre end Max’s render.

LightWave’s render er en raytracer, mens Max’s er en scanline render!

What is a scanline renderer vs a raytracer?
The key difference with raytracing vs. scanline rendering is that scanline rendering only gets one bounce. That is, when a ray is traced back into the scene from the virtual \'film\' of the virtual 3d camera, with a scanline renderer as soon as that ray hits the first object it stops. With raytracing, the ray may bounce or be spawn new rays, as in reflective and refractive surfaces. The ray will ping-pong through the scene to accumulate the pixel\'s color from all the reflective surfaces. You may recall that reflective and other surface effects can be done by 3ds max without using the raytrace material. But the scanline renderer is doing a trick - you will notice when you render with automatic reflections that the renderer makes several passes before starting the rendering of the actual scene. It is pre-rendering from the viewpoint of the reflective object to create a local environment map that is then applied to the object when it is later scanline rendered. Obviously, as scenes get more and more reflective objects, raytracing becomes a better choice.
Kilde: http://www.trinity3d.com/productinfo/FinalRender/finalrenderFAQ.shtml

Desuden er Toy Story og A Bugs Life ikke lavet med Max! Pixar har brugt deres eget software kaldet ’Renderman’!

Renderman er den allerbedste render der overhovedet findes! Alle (næsten) film med 3d sekvenser er lavet med Renderman.

Maya er ikke kendt for sin uhyre realisme!!! Maya ’render’ ikke specielt godt! Firmaerne i Hollywood plejer at animere i Maya og bagefter render med Pixar’s Renderman!
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. november 2001 - 16:23 #22
Hmmm... Det lyder alt sammen meget fint... har du kilder der kan dokumenter omkring RenderMan og Hoolywooeds brug af Pixar\'s RenerderMan...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
27. november 2001 - 20:35 #23
JA! :o)

Renderman\'s liste over film:

http://www.pixar.com/renderman/artist_tools/whatsrenderman/movies.html

Industrial light + magic:

http://www.ilm.com/cgi-bin/getjob.pl?37-02

Digital Domain

http://www.digitaldomain.com/

- Kig under \'jobs\'

- De bruger faktisk også lightwave!

Må jeg se nogle kilder der underbygger dine påstande?
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. november 2001 - 23:05 #24
Jep - ring til 3D Connection i København eller besøg deres side www.3dc.dk

www.blizzard.com

www.digimation.com

og så har jeg læst en masse artikler på nettet - som jeg desværre ikke har links til (modtager også nyheds materiale omkring 3D Studio Max jævntligt!!!) - og så fik jeg en masse information på den sidste 3D Festival der foregik i København...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
28. november 2001 - 16:48 #25
Har du en web site? Jeg kunne godt tænke mig at se noget af det du har lavet. :o)
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. november 2001 - 17:02 #26
Jeg har desværre ikke noget liggende lige nu, men kan du ikke give mig din mail, så vil jeg sende dig noget... Har du en web-side?
Avatar billede kludder Nybegynder
29. november 2001 - 22:44 #27
Jeg vil lge sige at en fuld version af 3D max v. 4 koster 42.ooo kr. HVIS man køber den *GG*