Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
17. december 2009 - 10:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel VBA

Hej Eksperter

jeg sidder her med et lille VBA problem (jeg er meget lidt kendt i VBA, da jeg mest selv bruger Java)

Jeg sidder her med et større excel projekt med flere ark det trækker data fra hianden.

jeg sidder her med en bruger liste på et ark som jeg gerne vil have sorteret, hvilke jeg nemt kan gøre via VBA, men jeg vil også gerne have den tager nogle rækker med på et andet ark og sotere dem efter samme key.

altså før:

Ark1              ark2
bruger 2        data2
bruger 1        data1
brguer 3        data2

og det efter soteringen hedder:

ark1              ark2
bruger 1        data1
bruger 2        data2
brguer 3        data2

(alt i alt: jeg vil got sortere celler på 2 forskellige ark med med en fælles key.)

håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2009 - 10:53 #1
Prøv følgende, der skal omsættes til VBA:

Ark1 - kolonne B indsæt rækkenr

Ark2 - kolonne B indsæt formel =Ark1!B1 - o.s.v.

Sorter Ark1 iflg. Kol. A

Sorter Ark2 iflg. Kol. B
Avatar billede martin_moth Mester
17. december 2009 - 12:58 #2
Alternativt, indlæs de to rækker i ét array, sorter arrayet, og skriv det ud igen.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
21. april 2010 - 13:08 #3
Hej

dette problem har jeg selv løst, det er endt med en større omgang VBA kodning af en af mine kollegaer
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2010 - 13:15 #4
ok..