Avatar billede Gudiik Nybegynder
16. december 2009 - 15:58 Der er 8 kommentarer

Hjælp med object og vars.

Hej allesammen, er overhovedet ikke den skrappeste til javascript.
Jeg har en kode som henter noget i en function, function(data){
men hvis jeg udskriver data så siger den bare object. Men hvis jeg sætter .text bagpå altså data.text så ud skriver det netop det den skal og det er fint nok.

Men vil gerne have fundet det første ord i det som der bliver udskrevet, men kan ikke bruge split og andre functionen til at finde det, da det hedder data.text, så håber i mulivis kener en anden mulighed at gøre det på.

Har også prøvet at gemme data.text i en anden variabel, hvor jeg også sagtens kan udskrive det, men hvis jeg gemmer det i en anden variabel kan jeg heller ikke splitte det osv.
Avatar billede hmanback Nybegynder
16. december 2009 - 16:08 #1
Måske Gudiik var det en idé at lukke nogle af alle de spørgsmål du har gang i. Eller bare som minium, svare folk når de har afgivet et svar, eller en kommentar, på et af dine mange problemer.

F.eks: http://www.eksperten.dk/spm/895075
Avatar billede mireigi Novice
16. december 2009 - 16:11 #2
du kan prøve med en af følgende:

var txt = data.textNode.value;
var txt = data.value;

Det er lidt svært at hjælpe mere når vi ikke ved hvor funktionen kaldes fra og hvad der angives som input for data.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 16:12 #3
Kan godt være det lyder dumt, men har du prøvet at bruge data.text.funktion_til_at_splitte tekst?
Hvis du fortæller hvilke objekter funktionen henter data fra bliver det meget lettere at hjælpe dig.

Desuden: Husk at lukke spørgsmål (link)
Avatar billede Gudiik Nybegynder
16. december 2009 - 16:13 #4
miregi, ja men det er alt for meget kode jeg skal til at have herind så det er 3-4 hele sider :(.

Men prøvede at forklarer mig så godt som muligt.
Avatar billede Gudiik Nybegynder
16. december 2009 - 16:15 #5
kimsey - Hvis du mener var test = data.text.split(" "); Så er det prøvet men det vil den ikke da variablen har det . imllem data og text.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 16:31 #6
Og igen, bare for klarheds skyld: Husk at lukke spørgsmål (Jeg er et link, klik på mig)

Giver den samme fejl hvis du først gemmer teksten i en variabel, og derefter prøver at splitte den, i samme funktion:
var text = data.text; // Eller tekstattribut
var foersteOrd = text.Split(...);
Avatar billede Gudiik Nybegynder
16. december 2009 - 17:42 #7
kimsey skal nok lige få dem lukket, har bare ikke så god tid lige nu. Men nej det der gør ikke noget, melder bare en fejl.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 17:50 #8
Kunne du prøve at linke til (d)en side hvor fejlen opstår?
Dette vil helt klart hjælpe på opklaringen.