Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2009 - 15:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redirect af /default.asp(x)

Jeg har nogle sites, hvor jeg gerne vil slippe af med /default.asp og blot vise domænet uden det pjat koblet på, mest af SEO grunde.

Jeg har på mine PHP sider sluppe af med lignende ved at detektere for scriptname med $_SERVER['REQUEST_URI'].

Jeg ahr læst at Classic ASP har den bagdel, at der ikke er en æquivalens til det, så man må vel finde en omvej.
At bruge Request.ServerVariables("PATH_INFO") finder /default.asp om det er synligt eller ej.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2009 - 16:03 #1
Det kan vel være noget med:

URLrootredirect0 = LCase(Request.ServerVariables("XXXX_XXXX"))

If InStr(URLrootredirect0,"www") Then
    URLrootredirect = "http://" & Replace(URLrootredirect0,"/default.aspx","")
    Response.Status = "301 Moved Permanently"
    Response.AddHeader ("Location", URLrootredirect)
    Response.End
End If
Avatar billede reino Nybegynder
16. december 2009 - 16:06 #2
Hejsa

Derskal du nok over i et komponent ala

http://www.iis.net/expand/URLRewrite

Der findes en del på nettet af disse komponenter
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2009 - 16:46 #3
Tak, men den metode nytter vist ikke rigtig noget, når mine sider er hosted, og jeg ikke har adgang til at installere modulet i IIS7. Hvis hostingfirmaet skulle have det installeret, skulle de vel betales for at opsætte rewrite reglerne.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2009 - 16:56 #4
Måske det var lettere at undgå versionen af sitet: domain.dk/ og lade det omdirigere til domain.dk/default.asp.
Men hvordan??
Avatar billede para7 Nybegynder
18. december 2009 - 14:25 #5
Jeg har støvsuget nettet, der er faktisk kun mulighed for det ordentligt, hvis man har adgang til IIS7 og installerer et redirect modul.
Avatar billede keysersoze Guru
19. december 2009 - 11:17 #6
alternativt en custom 404-side.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. december 2009 - 12:03 #7
Custom error page, ja. Har set på det. Det er også en alternativ mulighed, som måske kan laves der hvor det er eller bliver hosted fremover. Tak...
Avatar billede reino Nybegynder
08. marts 2010 - 12:07 #8
luk og sluk ? :P
Avatar billede para7 Nybegynder
08. marts 2010 - 12:49 #9
Hvad mener du ;) Der er lukket her.
Avatar billede reino Nybegynder
08. marts 2010 - 12:51 #10
Mig der kogte, so sorry :)

VH /T