Avatar billede snowball Novice
16. december 2009 - 14:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at opdatere linket tabeller til SQL Server

Hej.

Jeg er ved at forsøge at flytte en backend Access database over i MS SQL Server. Det i sig selv er også gået fint, og jeg har fået ændret alle tabeller så de indeholder et felt som er primary key.

Jeg har derefter linket mine tabeller i frontend applikationen via ODBC til MS SQL serveren.

Der er ikke noget problem i at hente data ud via de eksisterende forespørgsler i Access, men lige så snart jeg forsøger at opdatere data så kan jeg ikke.

Fejlene jeg får er dem som er nævnt i http://support.microsoft.com/kb/328828

Problemet opstår lige så snart jeg begynde at JOIN'e tabeller, men lige meget hvor simpelt det laves, så får jeg stadig ikke lov til at opdatere data.

Ovenstående artikel nævner mange muligheder, men hvad er fremgangsmåden normalt når man har et scenario som dette? Synes umiddelbart det virker utrolig besværligt!?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2009 - 15:40 #1
Det unikke id skal med i forespørgslen!~)
Avatar billede nhoff Nybegynder
19. december 2009 - 23:01 #2
Jeg har tidligere haft lignende problemer. Måske skyldes det ikke JOIN eller manglende id'er, men manglende timestamps.

Alle dine tabeller skal haves et ekstra felt af typen 'timestamp'.

Det bruges ikke til noget af dig, men serveren bruger det til at holde styr på hvilke records der opdateres.

Jeg plejer at oprette et felt med navnet fldTimestamp, opdatere tabeller med linked table manager og så ellers aldrig tænke på det igen.

(det kan så efterfølgende være, at du skal sørge for at have dine id'er med i querys).
Avatar billede snowball Novice
19. december 2009 - 23:40 #3
Jeg har faktisk godt læst lidt om "timestamp trick'et", men har endnu ikke nået at afprøve det.

Vender tilbage når jeg har fået afprøvet jeres forslag.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2009 - 12:09 #4
timestamp er f.eks. løsningen på opdateringsproblemer. A'la "en anden bruger har opdateret denne post" eller noget i den retning!~)
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2010 - 10:15 #5
Så fik jeg endelig tid til at kigge lidt mere på dette.

Problemet er ikke helt løst endnu, men TimeStamp trick'et hjalp en hel del på det. Mit problem lige nu tror jeg er blandingen af lokale og linkede tabeller hvor ændringen ikke er lavet på de lokale tabeller.

Men I får i hvert fald tak for hjælpen. Deler pointene mellem jer da jeg har gjort brug af begge forslag for at være sikker ;)