Avatar billede bigo Nybegynder
16. december 2009 - 14:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

parse indkommende email i postfix

og send videre til et script/mysql database.

Hejsa.

Jeg kører pt. postfix med virtuelle domains og brugere. Og det fungerer ..

Men jeg vil gerne have mails fra en bestemt bruger kørt igennem et lokalt script der parser mailen og smider det i en database.

Scriptet har jeg. Og det fungerer. Mailboxen har jeg. Og den modtager fint mail.

Men jeg kan ikke få mit alias til at reagere om man så vil..

/etc/aliases :
mailadress: |/usr/share/mailparser.php

bliver ikke aktiveret fordi postfix benytter mysql til at opbevare og opslå brugere ol.

Nogen ide om hvordan jeg så får aktiveret scriptet ved indkommende mail?
Avatar billede skau Nybegynder
17. december 2009 - 16:25 #1
Prøv at kigge på procmail - det er netop det den kan (den kører fint sammen med postfix)
Avatar billede bigo Nybegynder
18. maj 2010 - 07:49 #2
Tis.. det er jo det der skal bruges (svarer man over et år senere.. tsk..)
Avatar billede bigo Nybegynder
18. august 2010 - 14:28 #3
Lukker