Avatar billede tpind Nybegynder
16. december 2009 - 00:54 Der er 16 kommentarer

Kan ikke se trådløs netværksharddisk i win7

Jeg har en netværksharddisk (Airlive WMU-6000FS), der både kan være trådløs og være med kabel. Den er opsat som client.
Der er ingen problemer, når jeg bruger kabel.
Men når jeg så kører trådløst, kan jeg godt nok se, at den er registreret i min router (D-Link DIR-855), men jeg kan ikke se den under netværk i win7 og kan derfor ikke komme i kontakt med den.
Dette gælder som sagt kun, når den er trådløs.
Hvad skal jeg indstille og hvor?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2009 - 01:35 #1
jeg mener du skal højreklikke på netværksikonet nede i højre hjørne åbne netværks og delings center og der oprette forbindelse til trådløs eller netværks forbindelse
Avatar billede tpind Nybegynder
16. december 2009 - 11:09 #2
Problemet er, at den kan ses i netværket når jeg bruger kabel, men windows kan ikke se harddisken med trådløs forbindelse, til trods for jeg kan se, at den er forbundet trådløst med routeren.
Avatar billede tpind Nybegynder
18. december 2009 - 15:39 #3
For kort at opsummere:
Kombineret trådløs/ethernet netværksharddisk opsat som client.
Med ethernet er der ingen problemer.
Trådløs kan den ses i accespunkt/routers konfiguration, men findes ikke i windows' netværk.
Nogle forslag?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. december 2009 - 16:08 #4
Kan du se den fra netværks harddisk siden og er der en pibeline under?
Avatar billede tpind Nybegynder
18. december 2009 - 18:32 #5
Kun når den er kabelforbundet.
Når jeg pinger med kabelforbindelse svarer den, men hvis jeg pinger, mens den kører trådløs, er der intet svar til trods for at den er registreret i routeren.
Det er som om, der skal "åbnes" et eller andet i routeren/pc'en for at få forbindelse til min pc på netværket?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 09:47 #6
Det lyder som et firewall (på din pc) problem.
For på Lan'et kan der ikke åbnes noget i en router.
Avatar billede tpind Nybegynder
30. december 2009 - 10:58 #7
#6
Jeg har prøvet at slå Window's firewall fra uden at det ændrer noget; jeg kan pinge harddisken med kabel, men ikke trådløst.
Dette gælder også for andre computere på netværket.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 11:05 #8
Jeg har selv en DIR-655, Win7 samt MAC og en NAS. Har ingen problem og kører kun trådløst, både på 2,4 og 5Ghz båndet. Eneste gang jeg har haft kabel i, var da jeg opdaterede firmware.

Hvilken firmware har du på ?

Når du er på trådløst.
Hvilken IP får din computere ?
Prøv også at pinge den ene computer med den anden og omvendt.
Avatar billede tpind Nybegynder
30. december 2009 - 12:01 #9
#8
Det er firmware 1.12WW og hardware A2.
Jeg har ingen problemer generelt på netværket, hverken trådløst eller med kabel. Det gælder for andre computere, en NAS og en trådløs netradio. Det er kun trådløst med en ny netværksharddisk (Air Live WMU-6000FS); ikke med kabel.
Grunden til jeg ønsker at den skal være trådløs, er at den af brandhensyn skal stå i et lukket rum og bruges til backup.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 13:10 #10
Ahhh,

Tror jeg har misforstået.

Det du siger, er at du med din Air Live ikke kan tilslutte dig trådløst ?

Nu kender jeg ikke den der Air Live, Men på routeren, prøv at sætte 2,4 Ghz båndet til at køre fast på f.eks. Kanal 11 og sæt 802,11 mode til 802,11g only.
I første omgang kan du også prøve uden sidderhed, bare for at checke om det virker. Derefter ligger du naturligvis sikkerhed på.
Avatar billede tpind Nybegynder
30. december 2009 - 14:21 #11
Jamen jeg kan godt se Air Live i routeren i status|wireless med MAC adresse, IP adresse: 192.168.0.191, Rate: 24Mbps og Signal: 100%. Det er på de andre computere på netværket, den ikke kan ses, når den er trådløst forbundet.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
30. december 2009 - 14:59 #12
Du kan også pinge fra routeren.
Kan du fra routeren pinge 192.168.0.191 ?

Du finder ping under Tools og System check, hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede tpind Nybegynder
30. december 2009 - 16:11 #13
Der er kun respons med kabel; den svarer ikke når den er trådløs.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
01. januar 2010 - 20:03 #14
Om du går på Status og Wireless, kan du så se den der ?
Avatar billede tpind Nybegynder
02. januar 2010 - 11:07 #15
Ja det kan jeg godt. (Se #11 i tråden her)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. januar 2010 - 12:58 #16
Eftersom dine PC'ere osv. kan komme på routeren trådløst, ville jeg kigge på din Airlive.
Er lidt lost på den. Men om muligt, se om den kan finde andre netværk. F.eks. på arbejdet eller hos en ven.