Avatar billede moviez Nybegynder
16. juli 2001 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tjekker bruger

mit script:
            <% if mode =\"tilfojet\" then

      rs.AddNew
      rs(\"brugernavn\") = Request.form(\"brugernavn\")
      rs(\"password\") = Request.form(\"password\")
      rs(\"navn\") = Request.form(\"navn\")
      rs(\"nicknavn\") = Request.form(\"nicknavn\")
rs(\"hits\") = \"0\"
      rs.Update
%>

1. Hvordan gøre jeg sådan at den tjekke om brugeren allerede er registere, og hvis ja, så skal den skrive \"der er allerde bruger registere me det navn.

Hvis man glemmer at skrive sin navn, så skrive den \"du har glemt at skrive dit navn\", og hvis man har glemt at skrive sit nicknavn, så skrive den at \"du har glemt at skrive dit nicknavn osv...på forhånd tak for hjælpen !
Avatar billede law2 Nybegynder
16. juli 2001 - 14:38 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve med noget lignende nedenstående:

set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
conn.Open \"DBQ=C:\\Inetpub\\wwwroot\\dindatabase.mdb;DefaultDir=C:\\Inetpub\\wwwroot\\;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"
SQL=\"select brugernavn from brugertabel where brugernavn=\'\"&request.form(\"Nytbrugernavn\")&\"\'\"
set rs = conn.execute( SQL )

if not rs.eof and rs.bof then
  SQL= \"insert into brugeretabel (brugernavn, password, .............) values (\'\"&request.form(\"brugernavn\")&\"\',\'\"&request.form(\"password\")&\"\',\'\"&..................&\")\"
  set RS = conn.execute( SQL )
else
  response.write \"brugernavnet er allerede i brug!\"
end if

De første 4 linier henter et recordset med alle records med det indtastede navn.

Efterfølgende testes der så på hvor vidt der er returneret records eller ej. Hvis både eof og bof er true er der ikke returneret records, og du kan trygt indsætte ellers returneres fejlmeddelelsen.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2001 - 18:03 #2
du kan osse prøve at hente det script jeg har lavet på www.magik.dk under ASP. Det har de funktioner du søger ;)
Avatar billede moviez Nybegynder
17. juli 2001 - 20:48 #3
jeg hader når jeg spørger om noget, og de svar mig om noget helt andet !!
Avatar billede moviez Nybegynder
17. juli 2001 - 20:48 #4
eller viser mig en anden måde !!!!!!!!!
Avatar billede law2 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:22 #5
Det må du da meget undskylde, jeg troede bare det gik ud på at løse dit problem!

Jeg skal forsøge at undlade at svare på dine spørgsmål i fremtiden - sorry.
Avatar billede moviez Nybegynder
19. juli 2001 - 12:45 #6
:(