Avatar billede atd Nybegynder
14. december 2009 - 22:39 Der er 5 kommentarer

Autocentrering af webside lavet i publisher

Hej
Jeg er ved og lave en hjemmeside, hvor layoutet er sat op i MS Publisher.

Måske ikke et avanceret program for dem der er gode til websider,
men det virker egentlig meget godt for mig.

Se følgende link:
http://80.254.37.248/fhs/dk/index2.htm

Mit problem er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal få lavet en autocentrering af filen, således at den altid bliver vist rigtigt på hvilken som helst browser samt hvilken som helst skærmstørrelse/opløsning.
HAr søgt en del på google, og har nok konstateret at der skal laves en css kode til dette.
Jeg har også fundet en del koder, men da jeg ikke kan kode i css. Så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg ville gerne forsøge og få lavet en css fil med den nødvendige kode, samt en forklaring på hvor og hvordan linket skal ligges ind i html koden på index2.htm

Programmer jeg anvender:
Publisher fra office 2007
Sharepoint Designer fra office 2007

Da den er konverteret fra publisher, ser det ud som om at html koden bliver meget detaljeret, så jeg kan ikke se hvor jeg evt skulle ændre noget deri alene for og løse problemet.
Avatar billede Futtexb Nybegynder
15. december 2009 - 19:41 #1
Hej,

Du kan oprette en CSS fil, og linke hele dit indhold til den, under <head>, og skriver følgende:

body {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

Så skulle det meget gerne virke :)
Avatar billede atd Nybegynder
16. december 2009 - 09:47 #2
Jeg kan ikke få det til og virke.
Jeg har lavet en fil der hedder style.css
Og så har jeg indsat den i roden af biblioteket.
Inde i index2.htm har jeg indsat følgende:

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Men det hjælper ikke.
Mit problem er, at jeg godt kan fremstille noget der fungerer ud fra en tom side.
Der har jeg lavet ud fra noget jeg fandt på nettet

#masthead {
                width: 1250px;
                height: 1024px;
                margin-top: 0px;
                margin-right: auto;
                margin-left: auto;
                background-color: #FFFFFF;
}

Men jeg kan ikke få noget som helst til og virke inde i den publisherfremstillede index2.htm fil.

Hvis du går ind og kigger på kildekoden under firefox, kan man måske fortælle mig præcist hvad og hvor det skal stå.

Det eneste jeg har i min style.css er det du har skrevet ovenover
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 22:22 #3
Hvis du gider smide et link til siden der virker, så vil jeg gerne lige finde noget til dig.
Avatar billede atd Nybegynder
06. januar 2010 - 07:49 #4
Har her i foregårs haft kontakt til et firma, som har kigget i koden.

Han siger, at det ikke kan lade sig gøre direkte. Ikke uden og skulle lave måske 70 % af koden om.
Publisher genererer en voldsom kompakt kode når den konverterer.

Så jeg er nok der, at jeg laver opsætningen på anden måde.

Jeg synes bare, at publisher gør arbejdet nemt.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2010 - 00:36 #5
Og jeg gentager, gider du smide et link til siden?
Det kan jo være at jeg, nu jeg ikke ønsker at tjene penge på at lave 70% af siden om, kan gøre det lidt lettere.