Avatar billede maros16 Nybegynder
14. december 2009 - 17:21 Der er 9 kommentarer

CSS menu

Hej derude
Jeg har lavet en menu, som ikke virker korrekt (alle 3. level menupunkter åbner op, når man kører musen over ét af 2. level menupunkter) hos min domæneudbyder! Hvis jeg sletter øverste linje i nedestående, virker den fint hos en anden udbyder jeg har testet hos ?
Kan i hjælpe med en alternativ løsning eller lign.
Mange tak!!

CSS:

li:hover ul {display:block;}

li ul {display: none;list-style-type: none;}
ul.menu a {display:block; color:#000; text-decoration:none; font-size:12px; padding:5px 7px 7px; font-weight:bold }
ul.menu li {position:relative;  margin-right:2px}
ul {  top:26px;}
ul.menu ul li a:hover {color:#FF0033; background-color:#fff}
ul.menu ul li a {display:block; padding:3px 7px 5px; background-color:#fff; color:#666666; border:0px; font-weight:normal}
ul.menu ul ul {position:absolute;left:164px; top:-1px; color:#FF33FF}
.sub ul{ color:#0033FF}
ul.menu ul li {  border-top:none; width:159px; padding-left:18px; margin:0; }
ul.menu li a {border-bottom:1px solid #aaa; padding:5px 7px 7px; width:144px}
.menu {list-style-type: none; }
ul.menu .sub { background:#fff url(images/pil.gif) 136px 8px no-repeat}
Avatar billede wanze Nybegynder
14. december 2009 - 18:47 #1
Domæneudbyderen har ikke nogen indflydelse på, hvordan din kode bliver afviklet. Der må være en anden faktor, der spiller ind, som du ikke har taget højde for.
Avatar billede maros16 Nybegynder
15. december 2009 - 12:00 #2
Ok, hvad kan det være eftersom den virker på den ene og ikke den anden server ?
Har du en ide til koden, så den ikke åbner alle 3. level op?
VH.
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2009 - 18:38 #3
HTML og CSS er klient-teknologier og de er derfor ikke afhængig af serveren - jeg tror du er nødt til at give et link til så vi kan se fejlen.
Avatar billede maros16 Nybegynder
16. december 2009 - 17:21 #4
Hej Keyser
Har sendt dig en mail :-)
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2009 - 18:02 #5
Alt hvad der er spørgsmålet relevant skal holdes på eksperten så alle kan være med på både problemstilling og løsning - derudover yder jeg ikke privat hjælp så jeg ser bort fra mailen.

Hvis du har et link så vi kan se fejlen vil det være at foretrække - ellers må du lægge hele koden herind.

Af den smule jeg kiggede på kunne jeg ikke se nogle 3. level menupunkter - kun 1 og 2.
Avatar billede maros16 Nybegynder
16. december 2009 - 22:17 #6
Undskyld, det vidste jeg ikke - er ny her :-S

<ul class="menu" id="menu">

    <li><a href="polish.htm" class="menulink" > 1</a>
                    <ul>
                      <li><a href="co_to_jest.htm">Co to jest</a></li>
                      <li><a href="ekologia.htm">Srodowisko naturalne i ekologia</a></li>
                    </ul>
                    </li>
      <li><a href="uwagi_ogolne.htm" class="menulink">filtracja</a>
                    <ul>
                    <li><a href="fitracyjny.htm">filtracyjny </a></li>
                    <li><a href="prozniowa.htm" class="sub">prozniowa</a>
                          <ul>
                            <li class="topline"><a href="o_wydajnosci.htm">o_wydajnosci</a></li>
                            <li><a href="Informacje.htm">Informacje</a></li>
                          </ul>
                  </li>
                      <li><a href="zastosowanie.htm"> zastosowanie</a>
                            <ul>
                            <li class="topline"> <a href="produktow.htm">produktow</a></li>
                            <li><a href="Filtracja.htm">Filtracja</a></li>
                            <li><a href="Liltraja.htm">Liltraja</a></li>
                          </ul>
                    </li>
                      <li><a href="typy.htm"> gama produktow </a></li>
                      <li><a href="ulotka.htm"> ulotka </a></li>
                    </ul>
    </li>
    <li><a href="czym_jest_filtracja.htm" class="menulink"> technologia</a>
                      <ul>
                      <li><a href="jak_uzywac_perlitowych.htm">Zastosowanie  filtracyjnego</a></li>
                      <li><a href="rotacyjne_flitry.htm">Filtracja prozniowa  </a></li>
                      <li><a href="filtracja_cisnieniowa.htm">Filtracja cisnieniowa </a></li>
                      <li><a href="czynnika_filtrujacego.htm">Wydajnosc czynnika filtrujacego </a></li>
                      <li><a href="informacje_o_wydajnosci.htm">Informacje o wydajnosci </a></li>
                      </ul>
    </li>

    <li><a href="pelitowy_czynnik.htm" class="menulink">Pozostale przyklady zastosowania</a>
                    <ul>
                      <li class="topline"><a href="perlit_browarow.htm">Piwo</a></li>
                    <li><a href="wino.htm">Wino</a></li>
                    <li><a href="baseny_pools.htm">Baseny</a></li>
                    <li><a href="produkty.htm"> produkty</a></li>
                      </ul>
    </li>

    <li><a href="kieselguhr_pl.htm" class="menulink">kontra ziemia okrzemkowa</a></li>

    <li><a href="#" class="menulink">certyfikaty i analizy</a>
                    <ul>
                    <li class="topline"><a href="filteraid_as_animalfeed_pl.htm">Use of spent cake as animal feed</a></li>
                    <li><a href="transmissible_spongiform_pl.htm">Tse's and Bse's</a></li>
                    <li><a href="modified_pl.htm">Genetically modified organisms</a></li>
                    <li><a href="allergen_sensitivity_information_pl.htm">Allergen &amp; sensitivity information</a></li>
                    <li><a href="perlite_shelf_life_pl.htm">Shelf life</a></li>
                    <li><a href="health_certificate_pl.htm">Health Cetificate</a></li>
                    <li><a href="dioxin_pl.htm">Perlite and Dioxin</a></li>
                    <li><a href="asbestos_pl.htm">Environment and health</a></li>
                    <li><a href="kosher_certificate_pl.htm">Kosher Certificate</a></li>
                    <li><a href="nuclear_analyses_pl.htm">Nuclear analyses</a></li>
                    <li><a href="microbiological_analysis_certificate_pl.htm">Microbiological Analysis</a></li>
                    <li><a href="atest_pzh.htm"> Atest PZH</a></li>
                    </ul></li>
    </li>
    <li><a href="links.htm" class="menulink">Linki</a></li>

</ul>

CSS:

li:hover ul {display:block;}

li ul {display: none;list-style-type: none;}
ul.menu a {display:block; color:#000; text-decoration:none; font-size:12px; padding:5px 7px 7px; font-weight:bold }
ul.menu li {position:relative;  margin-right:2px}
ul {  top:26px;}
ul.menu ul li a:hover {color:#FF0033; background-color:#fff}
ul.menu ul li a {display:block; padding:3px 7px 5px; background-color:#fff; color:#666666; border:0px; font-weight:normal}
ul.menu ul ul {position:absolute;left:164px; top:-1px; color:#FF33FF}
.sub ul{ color:#0033FF}
ul.menu ul li {  border-top:none; width:159px; padding-left:18px; margin:0; }
ul.menu li a {border-bottom:1px solid #aaa; padding:5px 7px 7px; width:144px}
.menu {list-style-type: none; }
ul.menu .sub { background:#fff url(images/pil.gif) 136px 8px no-repeat}
Avatar billede maros16 Nybegynder
21. december 2009 - 15:49 #7
Hey igen
Havde du et fif til hvad jeg kunne gøre ?
VH Maros
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2009 - 16:12 #8
Desværre nej - men det kunne stadig være interessant med et link til et sted hvor det fungerede og et hvor det ikke gjorde. Det bedste jeg umiddelbart kan komme med er at lede efter et nyt script.
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:35 #9
kommet videre?