Avatar billede zipkre Nybegynder
14. december 2009 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

STOP 0x00000024 Fejl. Kan ikke Starte min computer for blå skærm

Hej.

Igår startede jeg min computer helt normalt som jeg plejer. Men da jeg var lidt uopmærksomt, fik min hund bidt ledningen over.

Da jeg fik sat en ny ledning i, ville jeg starte min computer op igen, men støtte på ovenstående fejl meddelse, da den var ved Windows Xp Loading screen, Gik der 2-3 sek og så kommer der en  en blå skærm fra som viser fejlen.

Der står noget med:
STOP 0x00000024(0x00190203,0x8253a828,0xc0000102,0x00000000)

Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke starte min computer på nogen måde. ikke med fejlsikret tilstand. eller noget.

Umiddelbart vil jeg tro at det skulle kunne løses ved at installere Windows XP forfra, men jeg nogle utrolig vigtige arbejdes dokumenter som skal gemmes. Har jeg nogen mulighed for undgå at de skulle gå tabt?

På forhånd tusind tusind TAK.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. december 2009 - 15:18 #1
Hmm det kan være en kortslutning mange steder. Måske en controller. Det kan være at en af dine ram-blokke fik en overspænding i forbindelse med hunden bed kablet over, hvis den var tændt. Prøv med at tage nogle blokke ud, en efter en, hvor du så tænder maskinen med forskellige kombinationer.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 15:27 #2
det her forudsætter at der ikke er noget brændt af i maskinen

du har sikker fået ødelagt boot sektionen på windows og da du skriver du har vigtige data du ikke vil miste starter vi der.
dem skal du jo have hevet ud inden det går helt galt.

du kan lave en udb live pen med det her program

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

en god rimelig pen og sæt resistent på 500 og lad programmet lave den for dig

eller hent fedora her og lad og lad usb live pege på den

http://fedoraproject.org/da/get-fedora

nu booter du op på pennen og flytter det du skal bruge fra maskinen
nu kan du jo så reparere din xp eller installere fra ny.

et forslag
Avatar billede zipkre Nybegynder
14. december 2009 - 15:45 #3
Det lyder som et rigtig godt foreslag. men vil du være rigtig flink at skære det helt ud i pap for mig, hvordan det foregår. (er ikke helt så IT kompetent - at det virker logisk for mig)

Altså jeg henter programmet ned på en usb, tager det med hjem og sætter det i min pc, og hvad sker der så?

Hvordan fortæller jeg den hvad det er jeg gerne vil have den gemmer og hvornår skal jeg sætte usb'en i computeren?

Skal jeg åbne noget inden fejl meddelsen kommer?
Avatar billede zipkre Nybegynder
14. december 2009 - 15:59 #4
Jeg fandt lige denne her inde på dell's hjemmeside. (har en dell pc):

STOP 0x00000024 (NTFS_FILE_SYSTEM)

This stop code indicates the NTFS file system driver encountered a situation it could not handle, and is almost always caused by 3 things:

Data corruption on the disk
Data corruption in memory
The system completely running out of memory (this typically only happens on heavily-loaded servers)
Things to check:

1  Reseat the memory and all drive data cables to eliminate data corruption issues stemming from poorly or improperly seated hardware.

2  Run a complete memory and hard drive diagnostic. The quick test will not be thorough enough here. You need to run the full system diagnostic.

3  If those diagnostics pass, run a full file system check from the Recovery Console (chkdsk /f /r) to detect and (potentially) fix any corrupted data.

4  If none of the above solves the issue, reinstall Windows.

5  If that does not fix the issue, replace the hard drive.

Tror I et af de 3 første punkter kunne hjælpe, og i så fald, hvordan jeg udfører de 3 opgaver når jeg ikke kan komme ind i windows?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 16:51 #5
du henter det her program

•Windows installer: liveusb-creator-3.9.1-setup.exe (7.9M)

sætter en god usb pen i drevet sætter persistent på 500 mb
og sætter fedora på 12 og henter 686 version og venter mens den henter fedora 12 imaget ned på din pc og nu laver den en pen for dig mens du venter

den usb pen tager du med hjem og booter op på hvis din pc stadig kan og henter det ud  du skal bruge fra den - sværere er det ikke.

der er internet og lyd i den og den ligner lidt et windows skrivebord.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 17:19 #6
sær den igang og sæt dig tilbage og kig eller lav kaffe mens den gør det for dig.

http://i45.tinypic.com/14bq8md.jpg

så svært er det.

pennen må godt være af en god kvalitet - min ligger på en datatraveler på 16 gb men mindre kan da også gøre det.

bliver du senere træt af at have det liggende på pennen sletter du det bare - den laver ingen nændringer på pennen

ved du så hvorfor man ikke stoler på en pc og aldrig lader de eneste billeder man har af svigermor ligge på den.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 17:25 #7
husk også at sætte persistent storage på 500 mb - det kunne ikke vises i imaget.
nok om det.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 08:46 #8
der er også en anden mulighed hvis du tog harddisken ud af maskinen og satte den til en anden pc med sådan et kabel du kan købe i alle pc forretninger.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=391825

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 09:44 #9
sådan ser et screenshot ud lavet i fedora

http://i47.tinypic.com/5ciq80.jpg
Avatar billede zipkre Nybegynder
15. december 2009 - 09:51 #10
Så ved jeg hvad jeg skal hjem og sidde og rode med :)

Kunne programmet virke på en ekstern harddisk, hvis jeg så ville hente lidt mere ned?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 10:55 #11
du skal lave det på en usb pen. du skal  løse et problem så ikke noget med noget andet. når det er løst kan du jo i fred og ro rode med det.

tag altid et problem ad gangen - du skal redde noget ikke

men ellers skal du hente fedora ned og lave det på en cd eller dvd

så kan du boote op på pennen og via en ekstern harddisk hvis den kan finde den flytte det over på den.

svar funktionen du bruger er tiltænkt poingivning
d.v.s at man bruger kommentar
når du er tilfreds med en kommentar beder du vedkommende om at lægge et svar du accepterer
hvis du ikke får noget du kan bruge lægger du selv et svar og accepterer og lukker.

hvis din harddisk bare er ødelagt af windows finurligheder kan du hente det ud men helt ærligt - STOL ALDRIG på en pc - den går død når du mindst venter det.
næste gang er harddisken måske helt død og så bliver det svært
det er noget med at fysisk flytte skiverne over i en skilt harddisk - det er det profferne får dere penge for at gøre og det er dyrt.