Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
14. december 2009 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP php

Jeg er igang med et udforske et grafikprogram ved navn MagicSoft (www.magicsoft.tv)
Programmet bruges til at lægge grafik på TV produktioner.

Jeg vil gerne kunne føde programmet med variable data, som fx. text og billeder.

Jeg har fået denne PDF fra producenten, men ved umiddelbart ikke hvordan jeg skal komme videre med disse oplysninger. Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme lidt igang. Jeg kan programmere i PHP og har også rodet lidt med VBscript - er det er færdighed jeg kan benytte her?

Se PDF'en fra producenten her: www.torpmedia.dk/TCP_IP.pdf
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2009 - 20:01 #1
http://us3.php.net/manual/en/ref.sockets.php

burde have alt hvad du har brug for.
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
19. december 2009 - 16:40 #2
Hejsa

Nu har jeg siddet og testet, men kan simpelthen ikke få hul igennem til grafikmaskinen.

Jeg er lidt usikker på, hvor mange af funktionerne i socket manualen jeg skal bruge for at skabe en forbindelse, samt om jeg skal bruge send el. write som function til at skrive til porten.

Jeg skal skrive til:
IP 127.0.0.1
Port: 2000

Linien jeg gerne vil sende afsted er "watch=on" og linien skal afsluttes med linieskift, men er det blot "\n"?

Er du et bud på hvordan koden skal se ud?

1000 TAK
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
19. december 2009 - 17:00 #3
Mit eget forsøg ser sådan ud:

<?php
    $sock = socket_create(AF_INET, SOCK_DGRAM, SOL_UDP);

    $msg = "[watch]=on\n";
    $len = strlen($msg);

    socket_sendto($sock, $msg, $len, 0, '127.0.0.1', 2000);
    socket_close($sock);
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2009 - 21:27 #4
Jeg ville nok proeve med "\r\n" som afslutning på linie.
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
21. december 2009 - 11:10 #5
Det gør desværre ingen forskel - andre bud på hvad jeg gør forkert?
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
21. december 2009 - 11:40 #6
Så lykkedes det, at få hul igennem med:

<?php
$fp = fsockopen("127.0.0.1", 2000, $errno, $errstr);
if (!$fp) {
    echo "ERROR: $errno - $errstr<br />\n";
} else {
    fwrite($fp, "[watch]=on\r\n");
    echo fread($fp, 26);
    fclose($fp);
}
?>

--

Arne_v hjalp mig igang med linket til socket manualen, så smid et svar, så får du point.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2009 - 14:11 #7
ok