Excel filer vedhæftet i mail
Hej, jeg sidder og nørkler med min første Access 2007 database, og er løbet panden mod muren.Målet er at kunne sende en mail med vedhæftet Excel ark når jeg trykker på en knap, mailadressen findes i tabellerne og indholdet i Excel filen skal også genereres ud fra tabellerne
Jeg har 2 tabeller:
Tabel1_bestiller med følgende kolonner
Bestiller_id
Bestiller_email
Tabel2_kortholdere med følgende kolonner
Kortholder_navn
Kortholder_firma
Kortholder_nummer
Kortholder_bestillerid
Bestiller kan have flere kortholdere, og det der forbinder de 2 tabeller sammen er kortholder_bestillerid og bestiller_id
Jeg har så lavet en forespørgelse1 der kæder disse 2 tabeller sammen
Formular_bestiler med underformular1 viser fint bestiller med tilhørende kortholder og disses data, ingen problemer der.
I formularen har jeg oprette en knap med tilhørende kode:
Private Sub Kommandoknap25_Click()
Dim VARemail As String
VARemail = Me.Bestiller_email
DoCmd.SendObject 2, , , VARemail, "", "", "Emne", "Body", True, ""
End Sub
Som i ser, er jeg nået til at kunne trække e-mail adressen med over i Outlook, og vedhæfte en Excel-fil, dog ikke med det rigtige indhold, og her er jeg så gået i stå….
Er der nogen der kan skubbe mig i gang igen ;-)
Carsten
