Avatar billede butcha- Nybegynder
12. december 2009 - 17:39 Der er 7 kommentarer

Trådløst netværk over lang distance.

Hej...

Min plan er at jeg gerne vil have min lillebror som bor 1½km væk på mit netværk...

Jeg tænker at man må kunne købe en sender af en art jeg kan sætte udenpå mit hus, og en modtager han så kan sætte udenpå hans..

Findes sådan noget? Eller er der andre måder at gøre det på?

På forhånd tak :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
12. december 2009 - 17:41 #1
Tror ikke det kan gøres med alm. wifi, så skal i over i noget radiosignal og noget.

Må man spørge hvad formålet er? - da sådan noget formentlig ville køre langsommere end internettet gør i dag :)
Avatar billede butcha- Nybegynder
12. december 2009 - 17:48 #2
Formålet var at han f.eks. ville have adgang til min media server, vi kunne spille sammen over LAN osv. Alt det man normalt bruger et netværk til :)
Avatar billede thov Forsker
12. december 2009 - 18:06 #3
Lidt hjemmesløjd måske (Cantenna) http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html
Ophuggerens bil-forlygter (paraboler i metal), er også brugbare. Og er forkromningen skallet af, betyder det ingenting for funktionen - det gør dem bare billigere.

Med lidt held (og fingerfærdighed), rækker sådan et par, flere km :-)
Avatar billede Locodk Nybegynder
12. december 2009 - 18:34 #4
Butcha- meget af det kan du klare med et virtuelt lan, som fx. Hamachi(ved ikke lige med media serveren, men du kan klare alle spillene).

Bruger det selv og det er ganske fornuftigt.
Avatar billede butcha- Nybegynder
12. december 2009 - 22:12 #5
thov: det lyder ikk helt dumt... Men findes der ikke en købe version? :P
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
12. januar 2010 - 17:17 #6
Jo der findes købeversioner. Men de er virkelig dyre. Som i mange mange tusind. Plus at hvis du køber skal du søge tilladelse til at sende så kraftigt et signal ud, hvilket du skal lige meget hvad.
Jeg mener engang at Systm fra Revision 3 lavede en episode over hvordan du selv kunne det. Men jeg har ikke kunne finde det til dig.

Jeg vil som Locodk foreslå virtuel lan, og så sætte din router op til at understøtte en virtuel server, som sender al trafik på en bestemt port videre til din media server.
Avatar billede thov Forsker
12. januar 2010 - 17:41 #7
Stumperne findes her http://www.rfshop.com.au/Default.aspx?tabid=426&txtSearch=cantenna&List=1
Lige bortset fra en passende beholder med borede huller.

Så længe man holder sig indenfor frekvensen (2,4GHz), og ikke sender med mere end 100mW, kører det uden at det er nødvendigt med tilladelser :-)