Avatar billede kongen72 Nybegynder
11. december 2009 - 23:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Validation fra code-behind

halløjsa!

bruger asp.net til udvikling af websites, og vil høre hvordan man laver validation fra code-behind. Som f.eks. en RequiredFieldValidator.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
11. december 2009 - 23:54 #2
hmm.. mange tak buzzzz! ;-)

svar!
Avatar billede Syska Mester
12. december 2009 - 00:07 #3
svar.

Der er faktisk mange gode eksempler på den side efter jeg selv lige har kigget igennem.

mvh
Avatar billede kongen72 Nybegynder
12. december 2009 - 00:56 #4
Er det egentlig muligt fuldstændigt at undgå validation-controls fra source-mode.  Og udelukkende kun køre det fra c#?
Avatar billede Syska Mester
12. december 2009 - 01:20 #5
Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener, kan du uddybe det ?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
12. december 2009 - 01:59 #6
Normalt ser man denne validator-kontrol i source-mode:

<asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ErrorMessage="RequiredFieldValidator"></asp:RequiredFieldValidator>.

Kan man skriver denne kontrol i c#, i stedet for. Og fjerne kontrollen i source-mode..

Hvis du forstår?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2009 - 02:49 #7
Du kan vel altid putte noget manuelt validerings kode i page load eller button click kode, men det er ikke pænt ASP.NET Web Forms. Det var nok mere oplagt i ASP.NET MVC.
Avatar billede Syska Mester
12. december 2009 - 03:06 #8
Hej,

Kan ikke være mere enig end hvad Arne_v siger ...

Det er måden hvorpå man gør det i WebForms ... men jo, selvf kan du lave din egen validering i .NET i dine click events, men fordelen ved disse er jo at ... mener jeg, browseren understøtter det, bliver det også gjort Client Side ... og derefter også Server Side, man da ellers ville kunne komme uden om valideringen, så det er smart nok :-)

MVC 2.0 undersøtter det vist også ...
Avatar billede kongen72 Nybegynder
12. december 2009 - 13:14 #9
ok tak for jeres svar! :-)
Avatar billede dork Nybegynder
12. december 2009 - 14:45 #10
Du ku jo også gøre det med Jquery... :) Det kører bare.. :)
Avatar billede Syska Mester
12. december 2009 - 14:52 #11
Ja, men derfor skal der jo stadig have noget server side ... :-)
Avatar billede dork Nybegynder
12. december 2009 - 17:00 #12
Hvis han vil have en requiredfieldvalidater, så kan da sagtens lave den clientside...
Avatar billede Syska Mester
12. december 2009 - 17:09 #13
Jeg er ikke med på hvad ud mener ... JS kan du jo altid disable ... og  hvad nytter Jquery så ? Han skal jo stadig lave sin validering på serveren også ... lige meget om han bruger jQuery eller ej ...

// ouT
Avatar billede dork Nybegynder
12. december 2009 - 17:10 #14
Ja efter lidt mere tænkning så har du ret.. :P Det bare mig der kører rundt i det.. :P Jeg har bare et eller andet med det clientside.. Glemmer altid det er til at komme uden om clientside.. Sry.. :)
Avatar billede dork Nybegynder
12. december 2009 - 17:12 #15
Jeg validere selv med js... Og jeg sikre det self på serverside.. :)