Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken NAS til mine harddiske?

Hej allesammen.

Jeg har 4 * HITACHI DESKSTAR 7K2000 - 2TB på hver- og de kører 7200rpm...altså ialt er der 8 TB :-)

dem skal jeg så have sat i en NAS server af en art, men nu er det sådan at jeg ikke kan finde nogle NAS der supporter så mange TB, de fleste jeg har set kan kun rumme op til 2TB eller måske 3... NAS serveren skal kunne sættes til min pc via ESATA eller hurtigere - og der må meget gerne være en effektiv blæser i den...NAS serveren skal bruges til at afspille film (mine egne, ingen ulovligheder) i et netværk direkte til en mediaafspiller der er koblet til mit TV.

Nogen der kan komme på en BILLIG løsning? den må ikke koste over 4000,- (harddiskene har jeg som sagt i forvejen)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 22:51 #1
Lige en tilføjelse: jeg kører windows 7 ultimate (64bit)
Avatar billede snowball Novice
11. december 2009 - 23:43 #2
Synology DS409 kan håndtere dine diske.

http://www.synology.com/enu/products/DS409+/spec.php

En DS409 koster knap ca. 2800kr og en DS409+ koster ca. 3700kr.

Forskellen er CPU'en og RAM'en - se http://www.synology.com/enu/products/compare_spec.php for nærmere deltaljer.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
14. december 2009 - 11:59 #3
Og var jeg dig, ville jeg gå efter DS409+ Det betyder specielt noget hvis du vil anvende alle de funktioner den har!