Avatar billede jens117 Nybegynder
11. december 2009 - 20:23 Der er 2 kommentarer

Popup windue uden fast width og height.

Hej alle.
Jeg har et billedegalleri med thumbnails og afkortet tekst. Ved klik på billederne kan man se billedet som stort og med fuld tekst. Der er forskellige billede størrelser og forskellige tekstlængde.
Jeg efterlyser et script, hvor popup-winduet tilpasser sig indholdet, dvs. at der ikke er scrolls af nogen steder. Popup-vinduet indeholder rammer.

Hilsen
Jens
Avatar billede jens117 Nybegynder
11. december 2009 - 20:39 #1
Hov!
Jeg havde lige glemt at popup-winduet skal være placeret center.
Hej igen
Avatar billede claes57 Ekspert
11. december 2009 - 20:59 #2
du ved vel, hvor store billeder er?
Start i head med
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- // Skjul for gamle browsere

function popUp(strURL, intWidth, intHeight) {
  var intLeft = (screen.availWidth - intWidth - 10) / 2;
  var intTop  = (screen.availHeight - intHeight - 29) / 2;

  objWin = window.open(strURL, 'popup', 'left=' + intLeft + ',top=' + intTop + ',width=' + intWidth + ',height=' + intHeight + ',menubar=no,toolbar=no,location=no,status=no,scrollbars=no,resizable=no');
}

// -->
</script>

og nede i koden kalder du med størrelsen, fx
<a href="java script:popUp('http://www.solutions2all.dk/', 350, 250);">Link tekst</a>

det er så link-til-billede , bredde , højde
i kaldet.