Avatar billede flope Nybegynder
11. december 2009 - 15:10 Der er 1 løsning

tilføjelse af Date-format til CreateUserWizard

Hej. Jeg skal have tilføjet et ekstra modul til min CreateUserWizard, og det er en Dato.

Web.Config

    <profile enabled="true">
      <properties>
        <add name="Expiration_Date" type="DateTime"/>
      </properties>
    </profile>

Codebehind

    Protected Sub CreateUserWizard1_CreatingUser(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.LoginCancelEventArgs) Handles CreateUserWizard1.CreatingUser

        Dim p As ProfileCommon = DirectCast(ProfileCommon.Create(CreateUserWizard1.UserName, True), ProfileCommon)

        p.Expiration_Date = DirectCast(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("txtLit"), TextBox).Text

        p.Save()

    End Sub

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        txtDate.Text = Date.Now.AddDays(14)
    End Sub
End Class

I min Frontend har jeg en almindelig textbox som er invisible.

Når jeg opretter en bruger får jeg fejlen:
"Object reference not set to an instance of an object"

Jeg er ny indenfor dette område, så jeg ved ikke om det bare er en dummefejl, eller om jeg er helt forkert på den.
Avatar billede flope Nybegynder
14. december 2009 - 13:05 #1
Fandt ud af det selv

        'Get the new user profile
        Dim pc As ProfileCommon = Profile.GetProfile(Me.CreateUserWizard1.UserName)

        ' Get the textbox with the data in it being FullName textbox. The CreateUserStepContainer was where I found my control
        Dim txt As TextBox = Me.CreateUserWizardStep1.FindControl("CreateUserWizardStep1").FindControl("FullName")

        ' Set the field
        pc.Expires= Date.Now.AddDays(14)

        ' Save the profile
        pc.Save()