Avatar billede para7 Nybegynder
11. december 2009 - 12:52 Der er 1 løsning

htaccess redirect tilføje www. og fjerne underfolder

Jeg har et multilingual site troll-home, hvor fx Norge ligger i en undermappe /no. Der bruges domæner fx troll-home.no

Når landenes domæner/sider tilgås uden www. så skal der kobles www. foran for at undgå duplicate content. Jeg bruger følgende, som virker:
  RewriteCond %{HTTP_HOST} ^troll-home\.no$ [NC]
  RewriteRule ^(.*)$ http://www.troll-home.no/$1 [L,R=301]

Men i er man i en undermappe, tilføjes fx /no altså troll-home.no/no/undermappe...

Hvordan får jeg lavet redirect så jeg slipper for /no (eksempel for Norge)?

Er der mon en mere global måde, så jeg ikke skal opsætte for hvert land?
Avatar billede para7 Nybegynder
11. maj 2010 - 13:08 #1
Ikke vildt mange løsninger her...