Avatar billede fischer Nybegynder
11. december 2009 - 12:49 Der er 7 kommentarer

Opdatere tabeller mellem to databaser?

Jeg har et site der i drift kører på en MS SQL 2005.
Jeg har en række klienter der kører en offlineudgave af sitet (på nogle bærbare) på SQL 2005 Express.
Er der en let måde hvorpå jeg kan overføre tabeller og data til dem? Jeg kan ikke komme til at scripte da den centrale DB ligger hostet og er låst.
Jeg kan godt "INSERT INTO tabel (alle kolonner) SELECT *..." men det er lidt tungt at taste alle kolonner ind for alle tabeller.
Samtidig skal jeg have et script der kan oprette alle tabellerne (og helst også de stored procedures)

Nogen der har en idé til at gøre dette automtisk?

-Klaus

P.S: HVis de 200 ikke er nok så Just name your price, så kan jeg evt. oprette et andet spørgsmål med flere point i.
Avatar billede Syska Mester
11. december 2009 - 13:01 #1
Der findes betalings produkter:
http://www.red-gate.com/products/SQL_Compare/index_v2.htm

Er det sådan noget du søger ?
Avatar billede snowball Novice
11. december 2009 - 13:09 #2
P.S: HVis de 200 ikke er nok så Just name your price, så kan jeg evt. oprette et andet spørgsmål med flere point i.

Blot til info - http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-6 og http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser punkt 2.1.15 ;)
Avatar billede fischer Nybegynder
11. december 2009 - 13:18 #3
Buzzzz: Det er noget i den retning, men jeg havde håbet på noget "ikke 2.000 kr"-agtigt.
Kender du programmet?
Kan man bruge samme når nu man skal have data tilbage igen?
Det er sælgere der kører rundt og tager mod ordrer så jeg skulle gerne kunne køre deres nye ordrer ind uden at de alle bruger de samme ID'er. Jeg havde tænkt at løse dette særskilt, men måske kan tool'et gøre samme?

Og hvor skal det installeres? Jeg har ikke tilgang til at installere på drift-serveren.

-K
Avatar billede fischer Nybegynder
11. december 2009 - 13:19 #4
Snowball: Ups, det var jeg faktisk ikke klar over.
Alle bedes så se bort fra min P.S. :-)
Avatar billede Syska Mester
11. december 2009 - 13:39 #5
Det vil jo altid være et problem hvis de offline versioner selv generere deres ID'er ...

og hvis programmet ikke er lavet til at virke i Offline tilstand på klienter så har du et problem som du skal kode dig fra ...

GUID som generene random id's kunne være en løsning.
Avatar billede fischer Nybegynder
14. december 2009 - 12:28 #6
Jeg fandt hjælp til en løsning i en anden (gammel) tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/784080
Avatar billede fischer Nybegynder
14. december 2009 - 12:29 #7
Buzzzz: Smid evt. et svar, jeg er vil gerne dele point med dig som tak for hjælpen.
-K