Avatar billede Naraziah Nybegynder
10. december 2009 - 19:21 Der er 8 kommentarer

konsol emu

Hey, jeg vil gerne skrive en cmd emulator, men kan ikk rigtig komme igang. Jeg er stadig ny i programmerings faget, men det optager mig meget, så vil gerne igang med et projekt, som jeg kan være "stolt" af, når det er done.

Jeg har prøvet mig lidt frem med diverse readers og writers samt at prøve med noget process halløj.

Jeg vil egentlig gerne (til en start) bare vide, hvordan jeg læser fra commando linjen og skriver til denne. Hvilke klasser ska jeg bruge? :)

Håber I kan hjælpe mig :)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 19:31 #1
java.util.Console var oplagt
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 19:39 #2
ups - det er java.io.Console
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 19:40 #3
Simpelt eksempel:

import java.io.Console;

public class C16 {
    public static void main(String[] args) {
        Console c = System.console();
        String un = c.readLine("Enter username: ");
        String pw = new String(c.readPassword("Enter password: "));
        System.out.println(un + " " + pw);
    }
Avatar billede Naraziah Nybegynder
10. december 2009 - 19:49 #4
men hvis jeg nu f.eks. når jeg kører mit program, vil skrive "dir", også få en liste over filer i den dir jeg er i? så jeg ka printe kommandoer ud til terminalen?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 19:55 #5
java.io.File klassen har metode til at hente oplysninger om filer som skal vises.
Avatar billede Naraziah Nybegynder
10. december 2009 - 19:58 #6
men jeg tænkte om det ikk var muligt, at bruge cmd's "dir" commando. Jeg vil egentlig bare lave et vindue, som kører ovenpå cmd.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2009 - 20:06 #7
Runtime.getRuntime().exec(new String[] { "cmd", "/c", "dir" });
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2010 - 04:38 #8
OK ?