Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 18:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Formularer

Hej Alle
Jeg har en database  som starter op i en formular. Når den er åbnet viser den kun en tom , hvordan får jeg formularen til at vise alle poster,  I opstarten har jeg følgende linier,

Me.AllowAdditions = True
Me.AllowDelitions = False
Me.AllowEdits = False

Det skal være tilladt at oprette nye poster, søge og udskrive fra hele databasen

Hilsen Lars
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 19:41 #1
"I opstarten har jeg følgende linier"?
Where are these lines?
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 19:47 #2
The lines you have appart from small spelling error (AllowDelitions  should be AllowDeletions )

Should allow you to add new record sbut NOT delete or alter existing, so if you have records in the table but none are shown then make sure the filter property isnt set and that the records ource for the form (query maybe) returns records.
Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 20:13 #3
Det står i egenskabsark for formularen, hvordan gør jeg det du siger, er rimelig dårlig det programering,men hurtig til at lære :-) Den første fejl var en tastefejl.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 20:24 #4
Is it possible for you to send the dB? It could be many things

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 20:27 #5
These are OK

Me.AllowAdditions = True
Me.AllowDeletions = False
Me.AllowEdits = False

There is also a paramter "Filter" make sure this is empty and the "Filter On LOad" property is set to No
Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 20:30 #6
Det gør jeg , det er den første database jeg har lavet, så det er nok lidt rodet, men håber det går.

hilsen lars
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 20:42 #7
The DataEntry property should be = NO
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 20:44 #8
Taken form Access Help

You can use the DataEntry property to specify whether a bound form  opens to allow data entry only. The Data Entry property doesn't determine whether records can be added; it only determines whether existing records are displayed. Read/write Boolean.
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 20:45 #9
By setting it to Yes you are telling Access that you only want to enter New records and not show the existing.
Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 21:06 #10
Hej

Når jeg gør det du skriver, så kan man både rette og slette i databasen, og det må de ikke
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 21:12 #11
Me.AllowAdditions = True
Me.AllowDeletions = False
Me.AllowEdits = False

Me.DataEntry = False
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 21:13 #12
Default is this, which allowes youto add/edit and delete

Me.AllowAdditions = True
Me.AllowDeletions = True
Me.AllowEdits = True

Me.DataEntry = False

You need this

Me.AllowAdditions = True
Me.AllowDeletions = False
Me.AllowEdits = False

Me.DataEntry = False
Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 21:15 #13
Hej

Så virker det, hvad med opbygningen, er det helt skidt :-)
Avatar billede terry Ekspert
10. december 2009 - 22:18 #14
Thanks for the poinst.

I didnt look so much but the form looks OK and as long as the tables/relationships are OK (couldnt look as there was no backend) then your on the right track :o)
Avatar billede borup110 Nybegynder
10. december 2009 - 22:50 #15
Hvad menes med en backend?
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2009 - 08:58 #16
I could see that some of the tables in the dB you sent were linked tables. The tables with the data are in another dB, this is quite ofetn called the backend. The dB with the forms and reports is called the front-end.