Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
10. december 2009 - 10:44 Der er 1 kommentar

iTextSharp Pdf Library

I am using itextsharp library to generate pdf reports but the problem pdf displays the html tags along with the label text..
It displays in pdf like this:
Lev 1 <font class="notes">(Level : Beginners)</font> 50%<br/><br/>

instead i want it to display
Lev 1 (Level : Beginners) 50%

Code Snippets:::

Pageload even::
if (!Page.IsPostBack)
            {
Session["Percentage"] = Server.HtmlDecode(labelList.Text);

            }

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
labelList.Text += dt0.Rows[0].ItemArray.GetValue(0).ToString() + "&nbsp;<font class=\"t1\">(Level : " + dt1.Rows[0].ItemArray.GetValue(0) + ")</font> " + percentage + "%<br/><br/>";

generate button code to generate pdf:
string str;
                str = Server.HtmlDecode(Session["Percentage"].ToString());

                cl = new iTextSharp.text.Cell(new Phrase(str, FontFactory.GetFont(FontFactory.TIMES_ROMAN, 8)));
                cl.Width = 100;
                cl.Border = 0;
                cl.Colspan = 3;
                //cl.BackgroundColor = Color.LIGHT_GRAY;
                table.AddCell(cl);
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Hope this helps for a solution...
Thanx in advance...
Avatar billede salimbharuchi Nybegynder
10. december 2009 - 12:29 #1
i have changed this in my code::

labelList.Text += dt0.Rows[0].ItemArray.GetValue(0).ToString() + "&nbsp;<font class=\"t1\">(Level : " + dt1.Rows[0].ItemArray.GetValue(0) + ")</font> " + percentage + "%<br/><br/>";

lblCategoryList.Text += dt0.Rows[0].ItemArray.GetValue(0).ToString() + " ( Level : " + dt1.Rows[0].ItemArray.GetValue(0) + " ) " + percentage + "%<br/>";

all i need in pdf instead of displayin like a line break..it must parse it..

This is what i get in PDF Display::

Lev 1 ( Level : Beginners ) 100%<br/>Lev 2 ( Level : Beginners ) 100%<br/>Lev 3 ( Level : Beginners ) 100%<br/>Lev 4 ( Level : Beginners )100%<br/>Lev 5 ( Level : Beginners ) 100%<br/>