Avatar billede hb5v6 Nybegynder
09. december 2009 - 23:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forklaring af variabel - Statistik

Ved ikke hvilke analyser jeg ska bruge til dette:

5. Gennemfør tre analyser til afklaring af årsager til: a. Anmeldte tyverier/indbrud per 1.000 indbyggere i de enkelte kommuner. b. Eventuelle forskelle i kommunale udgifter til ældreforsorg. c. Eventuelle forskelle i de kommunale udgifter til folkeskolen.

og vi har disse variable:
Navn: Beskrivelse:
INDK Gennemsnitsindkomsten per indbygger i kommunen
ARBL Ledighedsprocenten opgjort som arbejdsløse i forhold til arbejdsstyrken
BEFTAET Befolkningstætheden per kvadratkilometer
VUDD Andel 25-64-årige med videregående uddannelse
ALDOMS Bruttodriftsudgift til ældreomsorg per indbygger i kommunen
SKOLE Bruttodriftsudgift til folkeskolen per indbygger i kommunen
TYVERI Anmeldte tyverier/indbrud per 1.000 indbyggere
REG Regioner: 1=hovedstaden, 2=Sjælland, 3=Syddanmark, 4=Midtjylland og 5=Nordjylland
INDKV Kvartil som INDK tilhører (benævnt som 1, 2, 3 eller 4)

---

Hvad ville i gøre brug af ?

Bruger desuden megastat hvis i har nogle vejledninger.
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
10. december 2009 - 23:14 #1
er der ingen der kan være behjælpelig ?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 05:58 #2
Det ved jeg ikke om der er nogen der kan, men en mulig forklaring på den manglende reaktion på dit indlæg kunne måske være det der er nævnt i punkt 8.3 og 5.7 i http://www.eksperten.dk/faq

Hans
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
11. december 2009 - 22:52 #3
fair enough.. hvis nogen støder på det her på google så er det altså: One factor ANOVA man skal bruge til dem alle 3..

det er hovedstaden der er problemer med..

hygge :)
Avatar billede charlotte85 Nybegynder
12. december 2009 - 13:10 #4
Hej.

Kan se vi sidder med samme opgave.

Hvad mener du med, at hovedstaden er problemet?

Skal man så slå grupperne sammen eller hvordan løser du det?

Håber du kan hjælpe
Avatar billede charlotte85 Nybegynder
12. december 2009 - 19:50 #5
Hmm..

Kunne du hjælpe?