Avatar billede asker Nybegynder
09. december 2009 - 23:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Smide en masse data ind i MYsql

Hej

Jeg har en Mysql 5.0.51a (blot til orientering) :-)

Jeg har en tabel = jos_yasb:badwords

og to felter:

word  = tekst
bandword (Tinyint (1) = værdi 0 og 1

Hvordan ligger jeg en masse data ind, alts hvad skal jeg skrive det? notpad

Kan i ikke hjælpe mig med todo :-)

Alle ord skal ligge ind to gange med værdien både 1 og 0
Avatar billede jbh Nybegynder
10. december 2009 - 11:00 #1
Hvis du kan programmere ville det nemmeste nok være at lave et lille program, der kunne "hælde" data i din tabel.

Alternativt kan du i f.eks. notepad lave en fil (f.eks. kaldet badwords.sql) med nogle sql insert statements i:

INSERT INTO BadWords (word, badword) VALUES ('word1', 0);
INSERT INTO BadWords (word, badword) VALUES ('word2', 0);
INSERT INTO BadWords (word, badword) VALUES ('word3', 1);

Det kan indlæses med mysql klienten med:

mysql -u<brugernavn> -p<password> <databasenavn> < <sql filnavn>
ex:
mysql -ujesper -pjesper jos_yasb < badwords.sql
Avatar billede asker Nybegynder
12. december 2009 - 13:49 #2
ja den havde jeg også tænkt - men det lyder lidt besværligt !!!

er de tikke muligt at bruge et regneark ......
Avatar billede asker Nybegynder
12. december 2009 - 19:22 #3
Har lavet den her fil som jeg forsøger at eksporter
men den går lidt galt > se fejlen

INSERT INTO `jos_yasb_badwords` (`word`, `banword`) VALUES
('steen', 1);
('henrik', 1);
('drengerøv', 1);
('hængerøv', 1);

Får den her fejl

***************************

SQL-forespørgsel:

(

'henrik', 1
);

MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''henrik', 1)' at line 1
Avatar billede asker Nybegynder
12. december 2009 - 19:25 #4
men hvis jeg skriver det sådan her så virker det hmmmm

INSERT INTO `jos_yasb_badwords` (`word`, `banword`) VALUES ('fjols', 1);
INSERT INTO `jos_yasb_badwords` (`word`, `banword`) VALUES ('nar', 1);
INSERT INTO `jos_yasb_badwords` (`word`, `banword`) VALUES ('drengerøv', 1);
INSERT INTO `jos_yasb_badwords` (`word`, `banword`) VALUES ('hængerøv', 1);
Avatar billede jbh Nybegynder
12. december 2009 - 19:34 #5
Du skal bruge komma i mellem dine "blokke" med værdier og ikke semikolon, som i:

INSERT INTO tbl_name (a,b,c) VALUES(1,2,3),(4,5,6),(7,8,9);
Avatar billede sth Novice
09. januar 2010 - 23:07 #6
hent en front end til mysql, kunne være MySQL-Front eller HeidiSQL
herfra kan du indlæse diverse fil typer, eks excel og så tager det inden tid og det er gratis programmer