Avatar billede HD555 Nybegynder
08. december 2009 - 18:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Placering af links

Hvordan placere jeg et link ("Til top") ud for en overskrifts-kode? Altså uden at der genereres et linjeskift ...

Skal være kode til at sætte ind det pågældende sted. Ikke css!
Avatar billede mireigi Novice
08. december 2009 - 19:26 #1
I samme side:

<h1 style="float:left;">Overskrift</h1>
<a href="#" style="float:left;">Link</a>

I hver sin side:

<h1 style="float:left;">Overskrift</h1>
<a href="#" style="float:right;">Link</a>

Mest korrekte:
<div style="float:left; width:80%; height:30px; vertical-align:middle;"><h1>Overskrift</h1></div>
<div style="float:right; width:20%; height:30px; vertical-align:middle;><a href="#">Link</a></div>

Bruger du tabeller, erstatter du <div> med <td> og holder det hele i samme <tr>.
Avatar billede HD555 Nybegynder
08. december 2009 - 19:54 #2
Det kan jeg ikke få til at virke.

Linket palceres forskudt for overskriften. Den skal være lige ud for.
Deusden vil jeg have den lige ved side af overskriften, kun adskilt af et par &nbsp; koder.

Jeg bruger i øvrigt denne kode: <a href="#" onClick="javascipt: window.scrollTo(0,0)" style="text-decoration: none;"></a>
Avatar billede HD555 Nybegynder
08. december 2009 - 19:58 #3
Desuden får det en mindre overskrift nedenunder den aktuelle, til at flytte sig ud til højre.
Avatar billede HD555 Nybegynder
08. december 2009 - 20:13 #4
Ovenstående var med de "Mest korrekte".

Men det fungere heller ikke emd de to øverste (her har jeg ikke brugt min egen kode, den jeg smed ...). "Til top" placeres forskudt for overskriften. Og der er ingen afstand. >Og jeg kan ikke lave nogen emd afstandskoder. Endelig får kode en anden overskrift neden under den aktuelle til at rykke lige op under (ophæver tilsyneladende effekten af to <br /> koder).

Rent kaos. Kan sgu ikke finde ud af det.
Avatar billede HD555 Nybegynder
08. december 2009 - 20:27 #5
Glem det. Gider ikke bøvle med det.

Har fundet en anden løsning i stedet. Jeg erstatter bare <h3> koderne med både <big> og <b>. Det giver til mit held det samme resultat!
Måske er det ukurant, men det er jeg heldigvis ligeglad med.

Dine løsninger er sikkert rigtige, så du får pointene alligevel.
Så kan andre der kan finde ud af det bruge dem.